Ingen bra rubrik, men men. Jag håller på och planterar vår kommande köksrenovering och har blivit riktigt sugen på att skippa överskåp helt.

Istället skulle jag vilja ha ett par öppna hyllplan precis ovanför diskbänk och diskmaskin. Sätter in en av IKEAs hyllor för att visa hur jag tänkt.

Kakel bakom hyllorna åtminstone upp i linje med fönstrets ovankant. Upp på hyllorna kan man langa upp det porslin man använder dagligdags, övrigt får gömmas i högskåp och bänkskåp. Känns snyggtoch luftigt.

Min man är dock den praktiska sorten och jag anar att enda sättet att få igenom öppna hyllplan är om det finns en plan B, alltså att sätta upp överskåp om öppen förvaring inte funkar.

Då kommer vi till sist till frågan: Kan man i så fall sätta upp överskåpen ovanpå kaklet eller måste man riva ner det först?

• kok.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser inte något problem med det, skåpen kommer att sticka ut en knapp cm extra med det är inget man märker om det sitter för sig själv (som på er bild). Förbered bara med en liggande regel på "rätt" ställe så att det finns något att skruva upp skåpen i om den dagen kommer.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.