Hej
Denna eleganta sladdragning förgyller mitt tak.
Finns det någon bra lösning för att fästa lampsladden i taket? En kabellist med dubbelhäftande tejp lär väl inte sitta kvar?
Eftersom lampsladden är lite "ojämn"/kurvig så blir det kanske inte så snyggt att klamra den heller eftersom den då kommer att dippa ner mellan vissa klamrar.
Denna eleganta sladdragning förgyller mitt tak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Finns det någon bra lösning för att fästa lampsladden i taket? En kabellist med dubbelhäftande tejp lär väl inte sitta kvar?
Eftersom lampsladden är lite "ojämn"/kurvig så blir det kanske inte så snyggt att klamra den heller eftersom den då kommer att dippa ner mellan vissa klamrar.
Om du använder en 1169634 så håller klistret kvar listen i taket. Det kommer inte lossna. Jag rekommenderar att du sätter några små skruv i listen ändå eftersom föreskrifterna kräver att listen skruvas fast om det ska vara starkström i listen.
Det är inte tillåtet att klamra en lampsladd vad jag vet.
Det är inte tillåtet att klamra en lampsladd vad jag vet.
Jag tror att en kabelkanal kommer se lite tråkig ut i det där taket eftersom den kommer gå vinkelrätt (eller ännu värre, på snedden) mot sponten. Jag skulle satsa på att byta själva lampsladden istället och göra den mer iögonfallande, typ en sådan färgad tygklädd sladd. Då blir det en inredningsdetalj i sig.
Kan man inte dra kabeln längs med takbrädorna till väggen i en kabelkanal, gå vidare längs taklisten och sedan tillbaka längs brädorna. ?
Tror att kabeln kommer att döljas mer då än att den går tvärs över brädorna även om det blir mycket mer kabel.
Tror att kabeln kommer att döljas mer då än att den går tvärs över brädorna även om det blir mycket mer kabel.
Klicka här för att svara