Hej!

Skulle behöva lite tips och råd kring hur jag ska gå till väga för att få upp min klädstång i garderoben igen.
Råkade riva ner den när jag höll i den och skulle kliva ner till stegen från en hylla när jag städade.

Den har alltså bara lossnat från ena väggen och verkar sitta kvar rejält fortfarande på andra sidan. Så skulle vilja använda samma hål igen för att fästa upp den igen. Tegelborrdamm är ju förfärligt så vill gärna borra så lite som möjligt.

Har samlat på mig lite olika alternativ men nu blev jag nervös kring vad som är bäst tillvägagångssätt. Den behöver klara en ganska rejäl vikt och vill helst inte få den i huvudet Så önskar lite hjälp!

Se bilder på hur det ser ut nedan samt grejerna jag har att välja mellan.

• De två små skruvarna är alltså de som satt i tidigare, ganska korta. Så tänkte att jag borrar lite djupare håll.

• Sen är frågan, som utfyllnad för att reperarer hålen som är lite skadade och ojämna:
  1. Ska jag köra på Loctite Repair Putty, låta härda och sen borra i det med vanlig plugg och skruv.
  2. Använda Fischer Fill & Fix med tillhörande specialplugg + skruv.
  • Pattes No More Nails tänkte jag att ev. kunde använda i slutet som extra styrka genom att stryka på på själva väggen och klädstångsfästet... eller?

Hur skulle ni gjort?

Tack för hjälp!

• Klädstångens fäste intill ett skadat hål i vit vägg, behöver reparation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vägg med skadat område och två tavellistskruvar i ett hål, redo för garderobsreparation.
    Skapa konto
  • Ett urval av byggmaterial på trägolv inklusive Loctite Repair Putty, Fischer Fix & Fill, Pattex No More Nails, skruvar och väggpluggar.
    Skapa konto
Claes Sörmland
Dammsug ur hålen och fyll med Fill & Fix. Det är ju tänkt för detta ändamål och för att skruva i.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.