Hej alla byggare!

Jag bor i en liten etta som är byggd 1912 i Stockholm. Det är rätt så litet så jag vill sätta upp en loftsäng och vill helst slippa bärande stolpar ner i golvet. Problemet är att väggen är väldigt porös och taket är jag inte helt säker på hur det ser ut.
Frågade min styrelse och fick svaret:

"Angående din fråga avseende tak.
Jag tog upp din fråga på vårt senaste styrelse möte, fick inget direkt bra svar utan att taket består av trä och vass. Många tak i förenigen är inte i bästa skick då spacklingen släpper och ramlar ner i delar."

Det verkar alltså vara någon form av kloasongtak. Är det någon som vet hur det är att fästa med skruvar i ett sådant tak och hur mycket det håller för?
Just nu så sitter det också ett fint undertak också som jag ogärna borrar hål och riskerar att förstöra i onödan. Det är i första hand fästningsmöjligheter/vikt jag är ute efter.

Tacksam för svar.

kan du bara hitta var golvbjälklaget i taket ovanför har du ju en bra uppfästningspunkt. om sängen ska stå i ett hörn hade jag iaf haft stolpar längt väggarna men kanske lyckats lösa stolpen i rummet med avbärning mot golvbjälklaget. gissar att du har spräckpanel under bjälklaget, sedan vassmattor o kalkputs.

Tack för tips, ska ta reda på hur det ser ut med en regelsökare så återkommer jag!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.