Ska bygga ut min altan och har då tänkt att fästa en av golvreglarna (45x145) i den befintliga "kjolen" runt altanen (altanen är upphöjd ca 30 cm över marken).
Tror ni detta kommer hålla eller jag bör palla upp med plattor under?
Totalt kommer det bli fyra golvreglar (540 långa) som ligger cc 60. Dom två i mitten kommer ligga på plattor och den längst bort från befintlig altan kommer jag fästa i staketstolparna (95x95) som är fästa i betongfundament.
Edit: Hittade en gammal mäklarbild.
Altanen ska alltså förlängas ca 1,5m åt det håll där bambu och det höga gräset står på bilden (höger), "kjolen" ser likadan ut på den sidan.
Tror ni detta kommer hålla eller jag bör palla upp med plattor under?
Totalt kommer det bli fyra golvreglar (540 långa) som ligger cc 60. Dom två i mitten kommer ligga på plattor och den längst bort från befintlig altan kommer jag fästa i staketstolparna (95x95) som är fästa i betongfundament.
Edit: Hittade en gammal mäklarbild.
Altanen ska alltså förlängas ca 1,5m åt det håll där bambu och det höga gräset står på bilden (höger), "kjolen" ser likadan ut på den sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "balksko"
Balkskor
Balkskor används för att skapa starka och säkra förbindelser mellan två träelement, oftast mellan balkar och stolpar inom konstruktion. De finns i en rad olika storlekar och former, beroende på den specifika tillämpningen. De är ofta
Läs mer
Förstår inte riktigt hur du menar?Liemannen skrev:
Befintlig altan, svart
Golvreglar, röd
Ny altan, grön
Trallen går i pilens längdriktning
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur ska jag fästa balkskorna menar du? Då går golvreglarna på fel håll?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Pergolabygge - Fästa i befintlig altan
Altan & Uteplats -
Fästa stolpskor i befintlig gjutning.
Byggmaterial & Byggteknik -
Hur fästa takstolar på befintligt tak när man bygger till i vinkel?
Fästa lättbetong mot befintlig puts?
Gipsvägg på befintlig vägg, hur fästa reglar i tak mm?
Byggmaterial & Byggteknik