K KenNo skrev:
Dessa enheter finns för riktigt billiga pengar nu, dessutom med SMA antenn uttång så att man kan montera antennen på taket och använda gamla telefoner. PSTN och 4G är sökorden man använder för att hitta dessa moduler.
Tack för svar!
Har du koll på någon modell som orkar ge signal till flera jack. Och om det endast fungerar med tonval eller om man också kan använda pulsvalstelefoner?

Tack

Jag har installerat "Mobil till Telefon" från mobil-till-telefon.se. Deras adapter kopplar smartphonen till det befintliga systemet i bostaden, det som Telia kopplat bort.

Funkar jättebra sen man hittat första uttaget och installerat med genomgångsplugg som dessvärre inte följer med. Jag hade flera, en som passar i lägenhetens system från 1990 och en som passar i fritidshusets mycket äldre system. Det var alltså en hel del pyssel att få igång det hela. Att bara koppla in en enda gammal telefon är enkelt, den enkla plugg som behövs kan man köpa till.

Nu ringer det i alla telefonerna då smartphonen ärt hemma. Det går att svara och ringa med alla. Men kan trycka t ex 4 då man hamnat på en växel som givit flera val. Gammal telefon med petmoj fungerar också.

Överföringen mellan smartphonen till husets/lägenhetens system går via bluetooth. 10 meter funkar bra hos mig.

ta bort

Redigerat:
X Xebaot skrev:
Tack för svar!
Har du koll på någon modell som orkar ge signal till flera jack. Och om det endast fungerar med tonval eller om man också kan använda pulsvalstelefoner?

Tack
Packman nedanför har hittat en konverterare.

Sett en del med två, priset borde ligga runt 400:- mellan tumme och pekfinner, kolla aliexpress 4G + ptsn

Du behöver dock inte två utan jag hade satt telefon jack och seriekopplat dem (telefon jack är byggda så)

Det funkar också att parallellkoppla, men då kan man tjuvlyssna på varandra.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.