Föll till föga och gav efter för blådåreviruset igen. En GOP 300SCE kommer till stora familjen Blå. Jag insåg hur jäkla mycket arbete den besparar mig efter ha påbörjat projekten med handverktyg.

Nu gäller bara att ljuga ihop något som övertygar frugan om detsamma. Kommer att misslyckas med detta som vanligt.

gop-300-sce-27295.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Jag har batterivarianten av den där och den har varit värd varenda krona.

Jag brukar köra med argumentet att "jag VILLE ha den". Det är sant och går inte att säga emot.

• Gilla
pleqtiz
  • Laddar…
Jag var tveksam till den innan jag köpte mig en (sladdlös variant), men den slipar fantastiskt effektivt för att vara så liten.

Bra johan. När det gäller frugan så är det aldrig bra att ljuga. Håll kakhålet stängt istället och kapa lite lister etc som syns.

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Hur stor skillnad är det på en grön och en blå maskin föresten? Jag har en grön men blir alltmer irriterad på sågkapaciteten - tex kapade jag ett spirorör igår och det gick bara halvbra trots rätt ok blad.

Grattis till en underbar maskin.

Köpte en i somras och vid golv och listläggning har den varit bra.
Har iof inte använt den så mycket men det kommer nog. Snabbfästet är iaf guld värt.

Motivera verktygsköp är svårt...
Går ju att mäta i antal besök hos frissan med klippning och färgning det motsvarar. Är det klippning var 6e vecka för frugan och om du dessutom råkar har en hemma klippt kiwifrilla är det snabbt hemräknat med en gossig blå maskin :)

Har kört med den en eller två gånger och är svår argumenterad:thumbup:

Min utgångpunkt - som hustun accepterade utan knot - är att om jag ska hålla på och pula en massa hemma så ska jag ha bra verktyg. Så hon har OK:at alla verktygsköp som fyller ett konkret och reéllt behov i planerade projekt. Kostnaden för verktyg är också rätt rimlig jämfört med kostnaden för att anlita hantverkare.

När det gäller "vill ha-verktygen" så tar jag dem på mitt eget nöjeskonto. Där kvalar t.ex. laseravståndsmätaren in.

Mikael_L
Fasen också! En ny blå maskin igen.
*lol*

Skaffa polerhätta till den och säg att du kan polera hällen/spisen med den. Polermaskin + autosol fixar de besvärligaste inbränningarna.= Glad fru.

pelpet skrev:
Min utgångpunkt - som hustun accepterade utan knot - är att om jag ska hålla på och pula en massa hemma så ska jag ha bra verktyg. Så hon har OK:at alla verktygsköp som fyller ett konkret och reéllt behov i planerade projekt. Kostnaden för verktyg är också rätt rimlig jämfört med kostnaden för att anlita hantverkare.

När det gäller "vill ha-verktygen" så tar jag dem på mitt eget nöjeskonto. Där kvalar t.ex. laseravståndsmätaren in.
Det här var knepigt, var drar du gränsen? T.ex. sänksåg måste tillhöra "vill-ha" kategorin om jag uppfattat dig rätt, för det funkar ju lika bra med fogsvans. Detsamma gäller kap-gersåg, fogsvans! Talmeter? Det funkar ju med brandad jula-tumstock.

Den exakta gränslinjen markeras av samvetet men grundregeln är att det ska finnas en verklig koppling till något vi kommit överens ska göras. Som t .ex en kap/gersåg till altanbygget, tigersåg för utrivning av badrum osv. Tanken är ju att arbetet ska gå smidigt och vara roligt, och att ett verktyg underlättar jobbet räcker som motivering.

Sen är jag ganska bra på att hålla i pengarna själv också, så jag bränner inte iväg dem på en massa verktyg jag aldrig räknar med att använda.

• Gilla
Johan Gunverth
  • Laddar…
End skrev:
T.ex. sänksåg måste tillhöra "vill-ha" kategorin om jag uppfattat dig rätt, för det funkar ju lika bra med fogsvans.
Rätt vass med fogsvansen förstår jag...? ;)

• Gilla
elpaco
  • Laddar…
Varför bara köpa en när man kan köpa två?
1779912_822189394474506_317790915_n.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
bobas och 1 till
  • Laddar…
Hur är GOP 300SCE gämnfört mot Feins multimaskin?
Har en super gammal Fein, bladen är svindyr till den.
Bladkostnad?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.