2 659 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Fasadtvätt
Hej!
Vi bor i ett relativt nyrenoverat hus i Södra Sverige,
huset var tidigare ett eternithus som såg alldeles förjävligt ut!
Vi valde därför att klä huset med frigolit och sedan sprutputsa huset efter konstens alla regler!
Med åren så förkommer det föroreningar och skit i luften som har orsakat att putsen tagit åt sig jord
(vi bor i Sveriges blåshål och har bara fält omkring oss) och gröna alger.
Vi jag har testat alla dess möjliga medel för att få smutsen att försvinna, högtryckstvätt, skurborste etc.
Det enda som händer är att man ser exakt var man har varit och skrubbat som en tok i en halvdag för att få skiten att släppa på djupet.
Alla medel idag är dessutom miljömärkta och det är inget som biter på detta.
Är det någon som har samma problem som vi har och hur gjorde ni i såfall? :x
Har inte hur mycket pengar som helst att lägga på detta, tanken har slagit mig att beställa fasadtvätt men det kostar säkerligen skjortan eller har jag fel?
Tacksam för svar,
Mvh
Jochen
Vi bor i ett relativt nyrenoverat hus i Södra Sverige,
huset var tidigare ett eternithus som såg alldeles förjävligt ut!
Vi valde därför att klä huset med frigolit och sedan sprutputsa huset efter konstens alla regler!
Med åren så förkommer det föroreningar och skit i luften som har orsakat att putsen tagit åt sig jord
(vi bor i Sveriges blåshål och har bara fält omkring oss) och gröna alger.
Vi jag har testat alla dess möjliga medel för att få smutsen att försvinna, högtryckstvätt, skurborste etc.
Det enda som händer är att man ser exakt var man har varit och skrubbat som en tok i en halvdag för att få skiten att släppa på djupet.
Alla medel idag är dessutom miljömärkta och det är inget som biter på detta.
Är det någon som har samma problem som vi har och hur gjorde ni i såfall? :x
Har inte hur mycket pengar som helst att lägga på detta, tanken har slagit mig att beställa fasadtvätt men det kostar säkerligen skjortan eller har jag fel?
Tacksam för svar,
Mvh
Jochen
Produkter som diskuteras: "Fasadtvätt"
Grön-Fri Proffs 5 liter Jape
Tvätta bort alger utomhus
1 454 kr inkl moms
Läs mer
Hett tips: putsa inte huset nästa gång 
Kör med högtryckstvätt och hett vatten. Håll munstycket vinklat mot ytan, inte rakt på - då skjuter du bara smutsen djupare. Har för mig att Jape hade rätt bra grejer för att få väck alger och påväxt från mineraliska ytor. Prick-bort? Prick-fri? Något sånt.
Kör med högtryckstvätt och hett vatten. Håll munstycket vinklat mot ytan, inte rakt på - då skjuter du bara smutsen djupare. Har för mig att Jape hade rätt bra grejer för att få väck alger och påväxt från mineraliska ytor. Prick-bort? Prick-fri? Något sånt.
Klicka här för att svara