Har letat ett tag på forumet, men hittar inget "färsk" info om Eksjös hus Prio två, vi har fastnat för den och skulle gärna vilja veta mer från de som har byggt en Prio två eller har haft med Eksjöhus o göra på sistone... :)

Hur upplevs säljarna efter att kontrakten är påskrivna?
Samarbete med Nordea, nån som har haft det? Hur har det funkat, har Eksjö hållit budgeten?

Vilken form av entreprenad ska man välja?

Vad kan man spara in på, välja bort? som är bättre att köpa själv...
Håller de sig till tidsplanen?

Vi ska bygga i Strängnäs..

Tacksamma för alla svar :)

Vi flyttade in i vårt prio2 hösten 2014. Vi hade bra kontakt med säljaren, men det är en säljare och inget annat, det bör man komma ihåg. Hantverkarna som fixades genom säljarens försorg (delad entreprenad) hade vi mycket bra kontakt med.
Vi målade invändigt, la golv och spikade lister. Det var skoj att göra lite själva och så sparade vi en slant.

Vi höll budget bra, men några vänner som byggt med samma säljare och modell fick lägga nästan 100.000 i extra grus under grunden. Så att ha lite marginal är ett måste.
Vi trivs mycket bra i huset och det enda vi ångrar idag är att vi inte valde bort garderoberna och köpte egna. De som ingick är inbyggda och det är svårt att få det snyggt om man vill ha en ytterligare garderob.

• Gilla
Anna83
  • Laddar…
Vi är mitt i bygget av ett prio två, skall vara klart i oktober förhoppningsvis så om tidplanen följs är jag fortfarande oviss om. Vår markfaktura sprang iväg ca 100 000:- över budgeterat trots att vi hade en "väldigt bra tomt", så där är det nog bra att ha en buffert :)

Vi har valt bort mycket av det som ingått från Eksjöhus. Vi har valt bort kök och köper handtagslöst från IKEA, alla garderober, tvättstugeinredning, toalettinredning då vi kommer köpa från andra märken. Snickarna/VVS och elektrikern monterar in produkterna vi köper ändå, utan extra kostnad verkar det som! Så länge vi levererar dem när de behöver dem.

Köket och tvättstugan kommer vi dock göra själv, även måla, lägga golv/sätta lister.

Vi köpte till tapet och färgpaket via Eksjöhus, Teknos-utomhusfärg och allt levereras av Sävedalens färg. Jag måste hylla Sävedalens då jag tycker de har varit kanonbra i den kontakt vi haft, snabb leverans och blev det så att vi behövde mer utomhusfärg så var det bara att ringa så skickade dom det som saknades. Dock så räckte det precis för oss till två strykningar.

Snickarna har varit bra att ha att göra med, delad entreprenad. Vi har haft möjlighet att diskutera egna ändringar med dom och har b.la. gjort om hallen och en vägg i köket (bardisken). Elektrikern har vi träffat många gånger för att gå genom elen, han har visat oss andra eksjöhus som han dragit el i så han har varit väldigt hjälpsam.
VVSarn ringde och frågade om vi skulle köpa eget och ville därför ha mått på det så alla kopplingar blev rätt. Så det känns som ett gäng som är måna om att det ska bli rätt trots att vi valt bort saker och gått bort lite från standard.

• Gilla
Anna83
  • Laddar…
Pris på bygget?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.