3 245 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Färgvla?
Vi har valt nordsjöfärg kardemumma i kök och vardagsrum. Kardemumma går i brunt, grönt. Vi valde en mörkare färg på grund av fönsterpartierna. Målarna sade om vi hade valt vitt som vi var inne på var det risk för att vi skulle bli bländad pga (fönster, solljus). I Allrummet övervåning har vi valt nougat (beige) det ser absolut inte smutsigt ut. Den färgen tycker jag faktiskt bäst om av de färger vi använt.
Vad bra att jag fick svar från någon som har valt färg från Nordsjö/Mio. Det har vi också tänkt göra!
Vi har funderat på Mio Mandel hela bottenvåningen (kök, hall, vardagsrum) med en fondvägg i Nougat.
Ovanvåning har vi eventuellt också tänkt ha i Mio Mandel.
Har ni möjligtvis tagit några foton på er målning som man kan få titta på?
Vi har funderat på Mio Mandel hela bottenvåningen (kök, hall, vardagsrum) med en fondvägg i Nougat.
Ovanvåning har vi eventuellt också tänkt ha i Mio Mandel.
Har ni möjligtvis tagit några foton på er målning som man kan få titta på?
Har iof. inte målat utan tapetserat, dock valde jag en nougatfärgad tapet utan mönster på (lite schatteringar finns det väl på väldigt nära håll) och jag träffade i princip ingen som var positiv när de såg tapetprovet, MEN väl uppsatt är det den snyggaste tapeten i hela huset, absolut inte smutsig men däremot otroligt mysig och ombonad spec. i lampljus, fast mkt. snygg även i solljus(södervänt rum med mycket fönster)
Fast det kändes som en riktig chanstagning innan jag såg den uppsatt.
Rent allmänt sett så tycker jag att det är lite svårt med riktigt rent vitt på väggarna, ser ju fantastiskt ut i dessa minimalistiska inredningsmiljöer fr. inredningstidningar, men svårt tycker jag, om man inte är väldigt strikt i stilen, blir lätt kallt och sterilt.
En riktigt snygg "vit" inredning tycker jag består av flera nyanser "vitt" där nästan inget är kritvittt utan med varierande grad av toning i. Blir både varmare och livfullare men ändå väldigt ljust och fräscht.
/Christina.
Fast det kändes som en riktig chanstagning innan jag såg den uppsatt.
Rent allmänt sett så tycker jag att det är lite svårt med riktigt rent vitt på väggarna, ser ju fantastiskt ut i dessa minimalistiska inredningsmiljöer fr. inredningstidningar, men svårt tycker jag, om man inte är väldigt strikt i stilen, blir lätt kallt och sterilt.
En riktigt snygg "vit" inredning tycker jag består av flera nyanser "vitt" där nästan inget är kritvittt utan med varierande grad av toning i. Blir både varmare och livfullare men ändå väldigt ljust och fräscht.
/Christina.
Klicka här för att svara