2 589 läst ·
7 svar
3k läst
7 svar
Färgpå listerna?
Vad ska vi måla listerna i för färg om tapeterna är äggskalsvita och golvet är i ek?
Vad är det för nyans på fönster och dörrar??
Tycker fönsterfoder samt smyg bör harmoniera med båge och karm, samma resonemang när det gäller dörrar/dörrfoder och golvlisterna hänger mao. med sas. på köpet
.
Taklister bör ha samma färg/nyans som själva taket, tycker jag iaf.
MVH/Christina.
Tycker fönsterfoder samt smyg bör harmoniera med båge och karm, samma resonemang när det gäller dörrar/dörrfoder och golvlisterna hänger mao. med sas. på köpet
Taklister bör ha samma färg/nyans som själva taket, tycker jag iaf.
MVH/Christina.
Allt du nämner är vitt.
Var lite skeptiskt till det rena vita mot det äggskalsvita men du har nog rätt.
Var lite skeptiskt till det rena vita mot det äggskalsvita men du har nog rätt.
Vad har din äggskalsvita vägg för NCS-nr. ??prinsessan skrev:
Fabriksmålade fönster och dörrar brukar vara sprutade i 0502-Y (om ni inte specialbeställt "egen" kulör)
Den enda färg som brukar vara riktigt, riktigt kritvit är takfärgen.
MVH/Christina.
Det är tapeter som går åt äggskalsvitt.
Dörrar mm är inte specialbeställda.
Dörrar mm är inte specialbeställda.
Till vitlaserat paneltak fungerar det kanon med helvita taklister. Kan rekommenderas! Har båda varianterna, helvita och vitlaserade taklister till vitlaserat tak och i fortsättningen blir det bara helvita lister.byggimpert skrev:
Det blir säkert bra det med, men här hemma är jag "stenhård" på det där med samma taklist som tak, har också paneltak som är kraftigt "vitlaserat" (dock med panellack som är maxbruten med vitt och sedan två varv) och jag kan inte tänka mig att bryta av med helvit täckmålad list, tycker blicken "fastnar" på taklisten, som på en rand, om listen inte smälter ihop med själva tapanelen.JLT skrev:
Men det är ju en smaksak förstås, och din variant blir säkert minst lika bra som min
MVH/Christina.
Visst är det en smaksak. Själv var det av en slump jag provade med (antik)vita taklister och dekorklossar i taket och jag blev som sagt positivt överraskad. Det känns väldigt fräsch med "en rand" som bryter av det vitlaserade taket. Ska försöka få upp någon bild nu när sovrummet är klart om någon vecka.byggimpert skrev:
Till saken hör att jag än innerligt trött på allt vad vitlaserat heter, eftersom jag till en början hade det på i stort sett alla dörrar, tak och lister. Lite variation skadar aldrig. Trots detta köpte jag ett vilaserat tak till sovrummet. Dock färdiglaserat från fabrik och det blev mycket snyggare än det blir om man använder panellack. Nackdelen var priset: 159:-/kvm. Listerna blir antikvita
Klicka här för att svara