10 375 läst ·
8 svar
10k läst
8 svar
Färg utan penselränder
Medlem
· turkiet
· 553 inlägg
I dessa vattenburna färgdagar ,vilken färg/fabrikat blir snyggaste resultatet av ?
Denna rekommenderar jag inte iaf. http://www.beckers.se/Inomhus/Vara-produkter1/Lackfarger/Elegant-Aqua-Lackfarg-Blank/
Fick byggmax färg att verka bra.
Fick byggmax färg att verka bra.
Inget som helst fel på den färgen du inte rekommenderar. Har målat alla mina innerdörrar med den och nu håller jag på att måla trappan med den. Blir hur fint som helst. Välj pensel efter färgtyp så går det jättebra.Bezt skrev:
Med samma sorts pensel flyter bygmax färg ut bättre men visst spelar penseln in.Jens_H skrev:
Sen var det skillnad om detaljerna jag målade var lodräta så gick det bra, var de vågräta så flöt den inte ut bra alls.
Är det blank färg du målat med? Kanske skiljer.
Målade med halvblank (40-glans). Målar man med den blanka så är det ju lite svårare, då reflekteras mer och med automatik ser man mer penseldrag...Bezt skrev:
Helt korrekt, välj en bra pensel med syntetborst och lägg ut mycket färg, dock inte för mycket. Täck hela ytan och fördriv sedan färgen långsamt. Då får ni en riktigt bra yta. Får ni någon rinning så vänta tills färgen har torkat och slipa ner den.nemlan skrev:
Produkter som diskuteras: "fördriv"
Anstrykare & moddlare 100 mm
Till fönsterbrädor, speglar och andra stora ytor
249 kr inkl moms
Läs mer
Medlem
· turkiet
· 553 inlägg
Klicka här för att svara