896 läst ·
3 svar
896 läst
3 svar
Färg rekommendation tak
Hej, efter att ha målat om mitt tak i vardagsrummet ca 5 gånger och målat upp ca 30 litet (3 burkar färg) med enligt mig dåligt resultat, så köpte jag 9 liter jotun. Ser bra ut nu efter en strykning. Vill iallafall rekommendera jotun takfärg över Norsjö.
Hur tror du Nordsjöfärgen skulle sett ut efter 1 strykning på 5 lager Jotun?D Datagubben skrev:
Vad är det som blir dåligt då?
Jag brukar sällan behöva måla fler än 2 gånger. Kanske 3 nån gång när man varit dumsnål och köpt billigaste färgen.
Målat några tak i källaren där det var betsad träpanel i gulbrunt och grönt. Där måste man alltid köra ett varv med spärrfärg först för att det gamla betsen ska krypa igenom.
Jag brukar sällan behöva måla fler än 2 gånger. Kanske 3 nån gång när man varit dumsnål och köpt billigaste färgen.
Målat några tak i källaren där det var betsad träpanel i gulbrunt och grönt. Där måste man alltid köra ett varv med spärrfärg först för att det gamla betsen ska krypa igenom.
kan mycket väl vara Jag som använder Nordsjö produkten felaktigt, men resultatet blev mycket mer flammigt, vet inte om den färgen torkar snabbare eller vad som nu orsakade att det hela tiden blev så flammigt resultat. Är ett nysatt gipstak, kanske borde använt deras grundfärg först
Klicka här för att svara