Vi står inför det svåra valet att välja färg på ytterdörrar. Vi har ett trähus på 1 1/2 plan med vit fasad (1002y), gråa foder och knutar (2502y) och svart tak. Vi har funderat på doorias röda eller gröna dörrar men känner oss väldigt osäkra. Har någon något tips på vilken färg som gör sig bäst till färgkombinationen på vårat hus?

A
Röd tycker jag! Då ser man den tydligt och så tycker jag det passar bäst till dom övriga färgerna. Annars skulle jag fundera på samma färg som till foder å knutar, men det blir inte lika kul kanske.
Här kan man provmåla! Finns flera olika hustyper att välja på! http://www.beckers.se/#

Tack för tipset! Det lutar nog åt röd... Bör man måla samtliga dörrar i samma färg, är lite osäker på hur det kommer se ut med röd garagedörrar och förrådsdörr?

A
Det tycker jag absolut att du ska! Vi målade alla dörrar lika för att få det enhetligt.

Om ni inte vill ha färg så hade jag föreslagit en mörkt grå dörr, ncs6500.

Oj, nu blev det jobbigt. Mörkgrå dörr låter också snyggt! Tänk att val av färg på ytterdörrar skulle bli ett sådant maraton-beslut!

Röd ytterdörr är ju bara sååå läckert. Ångrar att vi inte valt det till vårt hus.

Så nu är ytterdörrarna beställda - dom blir röda!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.