2 318 läst ·
8 svar
2k läst
8 svar
Färg på lister?
Känns som en dum fråga, men jag frågar iallafall! Vi håller på att lägga in ekparkett i flera rum. Två rum är färdiga och nu ska golvlisterna dit (vi ska köpa nya). Visst är det snyggast med vita? Dörrfodret är vitt. Min sambo började fundera på eklister men det verkar dumt till vitt dörrfoder!?
Jag tycker att taklisten ska följa taket och golvlisten ska följa golvet, dvs eklist på ekgolv blir lugnast. Att man har vita lister runt dörrar gör inget, för dom följer ju förhoppningsvis karmens och dörrens färg. Precis som med fönstren.
Har man ex vis ekdörrar med ekkarm så kan man naturligtvis inte ha vita lister runt dörrarna och eklister vid golvet.
Sen beror det ju lite på väggarnas färg också. Har man vitt överallt så kan golvlisten vara vit. Har man mer mörkbruten vit så kan det se lite budget ut med vitare golvlister.
Men det är ju en smakfråga.
Har man ex vis ekdörrar med ekkarm så kan man naturligtvis inte ha vita lister runt dörrarna och eklister vid golvet.
Sen beror det ju lite på väggarnas färg också. Har man vitt överallt så kan golvlisten vara vit. Har man mer mörkbruten vit så kan det se lite budget ut med vitare golvlister.
Men det är ju en smakfråga.
Klicka här för att svara