Är det så att man ska använda sig av annan sorts färg till garderoben för att det är svalare där inne??
Mitt är på ca 17 grader jämfört med lägenheten som är på ca 22 grader.

Eller kan man använda det vanliga som man använt på resten av lägenheten??
Ska man tänka på nåt speciellt när man målar i sådana rum?

Tack så mycket

Redigerat:
Inga problem med att använda samma färg i garderoben

du bör kanske tänka på att ta på en extra tröja när du är i ett "kallt" rum

Förresten, gör det nåt om jag målar över limfärg som är på taket, med latexbaserade färgen som jag tänker använda till väggarna??

Garderoben är bara 2 kvadratmeter stor så tänkte det var onödigt att köpa en färgburk till det.

Tack

Limfärg måste man väl tvätta bort helt om latexfärgen ska sitta kvar

Ok, får se hur jag ska göra.
Bara knappt 2 kvadrat meter stor och så måste man köpa grejer som räcker till ett slott...

Tack

evoline skrev:
Förresten, gör det nåt om jag målar över limfärg som är på taket, med latexbaserade färgen som jag tänker använda till väggarna??

Garderoben är bara 2 kvadratmeter stor så tänkte det var onödigt att köpa en färgburk till det.

Tack
latex färgen kommer troligen att gulna på limfärgen,om den inte släpper t,o,m

det finns nya färger där du kan måla på lim färg,fråga färghandlaren och måla blött inte för mycket eller håll inte på att rulla hela tiden så släpper inte limfärgen.
men håller du på för länge på samma plats och har torrt på rullen då släpper allt.

OK, tack för infon nybyggd.
Men har nu målat över allt med latex.

Hela lägenhetens tak är av betong med skarvar, som skivor syns det.
Och det är limfärg de använt, för det blir kritit när man drar med blöt finger, men inne i garderoben var det annorlunda tyckte jag, var liksom plastigt.

Men iaf så kan jag inte tänka mig att de använda nån annan sorts färg bara för garderobens tak.

Får väl se hur det blir nu, återkommer om nån månad :)

Risken är stor att det kommer börja flagna om man målar med latex på limfärg, det gjorde det för mig. Däremot så blev jag tipsad om Alcro Kraft som jag använde utan att tvätta ner limfärgen utan bara borsta av ytlagret och det sög tag ordentligt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.