2 975 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Färg för HVLP spruta, Wagner 867e
Medlem
· Västra Götaland
· 275 inlägg
Hej!
Håller på med ett Garage som snart är redo att måla, ca 150 kvm vägg och takyta. Planen är att inhandla en Wagner 867e för att kunna dra nytta av även till andra mindre projekt som lack av dörrar etc. När det gäller målning av snickerier har jag tidigare använd en Bosch Ps 65 med gott resultat efter att spädningen(kraftig) trimmats in, så där vet jag det funkar ok. Frågan är nu om jag skall köpa den dyrare Färgen från Beckers, 770 kr/10 liter med denna veckans rabatt på 30% på färdigbruten vit, eller om man köpa vilken "billighetsfärg" som helst och ändå fått ok resultat.
Någon som vill dela sina synpunkter & erfarenheter?
Håller på med ett Garage som snart är redo att måla, ca 150 kvm vägg och takyta. Planen är att inhandla en Wagner 867e för att kunna dra nytta av även till andra mindre projekt som lack av dörrar etc. När det gäller målning av snickerier har jag tidigare använd en Bosch Ps 65 med gott resultat efter att spädningen(kraftig) trimmats in, så där vet jag det funkar ok. Frågan är nu om jag skall köpa den dyrare Färgen från Beckers, 770 kr/10 liter med denna veckans rabatt på 30% på färdigbruten vit, eller om man köpa vilken "billighetsfärg" som helst och ändå fått ok resultat.
Någon som vill dela sina synpunkter & erfarenheter?
Självbyggare
· Stockholm
· 2 702 inlägg
kört med modellen större från wagner där man kan stoppa sugslangen direkt i burken (lätt värt istället för att slabba med att fylla på färg)
målat en hel del tak o väggar med först billig vit färg som späds ut (99:-/10L från bauhaus) sedan topplagret med dyrare färg med bättre glanstal (det jag vill ha i resp. utrymme)
målat en hel del tak o väggar med först billig vit färg som späds ut (99:-/10L från bauhaus) sedan topplagret med dyrare färg med bättre glanstal (det jag vill ha i resp. utrymme)
Medlem
· Västra Götaland
· 275 inlägg
Vill ha sprutan till annat senare, men visst ser den smidig ut!
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
IR-lampa för färgborttagning
Fasad -
Vad jag för fel när färgen blir fårig, grynig och torkar för snabbt?
Färg, Måla & Tapetsera -
Kan jag måla en limträbalk inohus med grundfärg för trä utomhus?
Färg, Måla & Tapetsera -
Vad är rimligt för svart färg att mattas av?
Fasad -
HVLP spruta, färg kommer ej vid korrekt utspädning, hur bra är mina lösningsförslag?
Färg, Måla & Tapetsera