Hej. Vi har köpt ett hus och bott här sedan november.
Varför faller färgen av så här på alla fönster?
Det ser rätt nymålat ut.
Jag började renovera fönsterna utvändigt för där har färgen släppt ordentligt. Då började jag kolla alla karmar och om jag tar en färgskrapa så lossnar i princip all färg.
Jag slipade om dom och målade om dom.
Sen började jag fundera ifall det har nått med att färgen under inte går ihop med den nya, eller är det bara så att förra ägaren va riktigt dålig på att göra underarbetet?
Varför faller färgen av så här på alla fönster?
Det ser rätt nymålat ut.
Jag började renovera fönsterna utvändigt för där har färgen släppt ordentligt. Då började jag kolla alla karmar och om jag tar en färgskrapa så lossnar i princip all färg.
Jag slipade om dom och målade om dom.
Sen började jag fundera ifall det har nått med att färgen under inte går ihop med den nya, eller är det bara så att förra ägaren va riktigt dålig på att göra underarbetet?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "färgskrapa"
Färgskrapa Flexi Speedheater
Med 3 blad och hölster
499 kr inkl moms
Läs mer
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Jag tror att du tyvärr är inne på rätt spår.
Dels dåligt underarbete, dels fel färgtyp.
De stora färgtillverkarna har speciell färg för målning av fönstrens utsida.
Färgen skall vara "diffusionsöppen" så den släpper ut fukt.
Annars samlas fukten i trät under färgen och den börjar flagna.
Dels dåligt underarbete, dels fel färgtyp.
De stora färgtillverkarna har speciell färg för målning av fönstrens utsida.
Färgen skall vara "diffusionsöppen" så den släpper ut fukt.
Annars samlas fukten i trät under färgen och den börjar flagna.
Fast det här är på insidan. Utsidan står ju emot vädret så det är ju mer förståelig. Kan man ha lackfärg på insidan och mellan fönsterna?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
