Glöm inte att kolla om det tillkommer planavgift på tomten. Det kan vara 50k om det vill sig illa.

Det kan även vara så att de vill ha en ytvattenavgift. I Vallentuna kostar VA anslutning totalt ca 150k.

eidlert skrev:
Riktigt bra pris på garaget om det inkluderar montering och allt. Är det isolerat?

Vad har du inkluderat i finplanering?
Nu vet jag inte hur stor tomt du har men antar att något måste fyllas, sedan matjord, gräs, grusgångar eller plattor?

Vi finplanerade i augusti (ca 1200 kvm), svågern har egen firma och vi betalade självkostnadspris på allt. Bara material var 30 tkr (+moms). Stora kostnaden där var matjorden, lite drygt 100 ton.
Sen tillkom lite kostnad för diesel och i vårat fall även transport av maskin då den stod på fel sida av huvudstaden.

EDIT: Insåg nu att jag inte svarat på TS kalkyl.... Sorry
Ja garaget är isolerat med platta på mark.

Nja finplanering blir nog bara grus framför garage och en grusgång in till dörren i första skedet.
Fyll och sand matjord finns i närheten för rimliga pengar.

Jag kan rekommendera ett litet detaljplanerat område (18 hushåll) i härlig jordbruksbygd, med 10 min. promenad till Mälaren. Allt framdraget till tomtgräns, VA, el, tele, väg med belysning. Prisskillnad vid byggnation mellan S-holm kan röra sig om miljoner.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.