Hej!
Funderar på hur jag får ur denna skruv utan att förstöra materialet som är en trästol vi vill behålla. Skruven var från början övermålad så fick försöka såga upp nya skår med kniv vilket funkade för övriga skruvar men inte denna. Tacksam för tips!
Funderar på hur jag får ur denna skruv utan att förstöra materialet som är en trästol vi vill behålla. Skruven var från början övermålad så fick försöka såga upp nya skår med kniv vilket funkade för övriga skruvar men inte denna. Tacksam för tips!
Produkter som diskuteras: "skruvutdragare"
Skruvutdragarsats Rennsteig
Dra ut trasiga skruvar
159 kr inkl moms
Läs mer
Renoverare
· Uppsala
· 2 164 inlägg
Du kan också borra bort skruvhuvudet med en metallborr av samma storlek som huvudet. När delarna är isär skruvar du ut det som är kvar med lämplig tång t.ex. polygrip.
Produkter som diskuteras: "polygrip"
Polygriptänger
Polygriptänger, även kända som vattentång, är mångsidiga handverktyg som ofta används inom VVS, mekanik och andra fält där man behöver greppa, hålla, vrida eller lossa olika föremål. De är kända för sin justerbara design, vilket gör
Läs mer
Jag ändrar mig, skruven är nog lite för liten för det. Gör som @Henningelvis föreslår istället, borra bort skruvskallen och använd en polygrip eller muttertång för att ta bort resten.J JB80 skrev:
Renoverare
· Uppsala
· 2 164 inlägg
Renoverare
· Uppsala
· 2 164 inlägg
Jag har använt en Dremel med tunn skiva för att få ett spår med raka sidor i samma situation. Men du kan ju prova att höja friktionen med ett gummiband mellan skruven och mejseln också.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 585 inlägg
Man hade också kunnat prova att borra ett lagom stort hål i skruven så att man kan slå i en Torxbit.