905 läst ·
5 svar
905 läst
5 svar
Får inte igång min nya slinga
Hej,
har roth golvvärme och renoverade i sommras 2 små rum. La då ner en sista slinga golvvärme (hade sparat en på fördelaren sen tidigare) och kopplade ihop alltihop. Men nu när det börjar bli kallt märks att det inte fungerar. Vad kan jag ha gjort för fel? Jag gjorde följande:
1. La alupex i glespanel
2. Stängde av alla andra slingor
3. Kopplade på vatten på supply sidan av fördelaren och kopplade ena änden av de nya slingan
4. Fyllde på med vatten och lät det rinna ett tag.
5. Kopplade på alupexen på retur sidan
6. Provtryckte över natten via vattenslangen (4 bar)
7. Slog på allt igen.
De andra slingorna är varma men inte den nya. Jag är säker att jag skruvat upp på supply sidan med insektsnyckeln. Är det nåt mer man måste göra? Kan det vara luftbubblor i slingan kanske?
Jag har kopplat på slingor tidigare och fått dom att funka så jag blir loite konfunderad.
har roth golvvärme och renoverade i sommras 2 små rum. La då ner en sista slinga golvvärme (hade sparat en på fördelaren sen tidigare) och kopplade ihop alltihop. Men nu när det börjar bli kallt märks att det inte fungerar. Vad kan jag ha gjort för fel? Jag gjorde följande:
1. La alupex i glespanel
2. Stängde av alla andra slingor
3. Kopplade på vatten på supply sidan av fördelaren och kopplade ena änden av de nya slingan
4. Fyllde på med vatten och lät det rinna ett tag.
5. Kopplade på alupexen på retur sidan
6. Provtryckte över natten via vattenslangen (4 bar)
7. Slog på allt igen.
De andra slingorna är varma men inte den nya. Jag är säker att jag skruvat upp på supply sidan med insektsnyckeln. Är det nåt mer man måste göra? Kan det vara luftbubblor i slingan kanske?
Jag har kopplat på slingor tidigare och fått dom att funka så jag blir loite konfunderad.
rätt säker på att det var skyddshuven som var skruvad i botten som gjorde det. Man kan ju sätta reglermotorer där som tillsammans med rumstermostat stryper flödet automatiskt. Jag hade såna men sålde dom på blocket för det verkade så meningslöst att ha rumstermostater när det ändå tar 24 timmar innan man märker skillnaden.
Klicka här för att svara