43 205 läst ·
235 svar
43k läst
235 svar
Får grannen odla hur mycket ogräs som helst?
Fick anlita firma. Är du rolig eller ?G gaidin skrev:
Ring du kommunen och fråga dig för om du har ytterligare frågor.
Nej, det är din tråd så jag frågar dig.Danieldndnbd skrev:
Jag vet inte ens vilken kommun det rör sig om.
Kan du förklara lite mer i detalj vad som hände?
Jag, och troligen många med mig, fattar inte.
Faktura? Kommun? Områdesbestämmelser?
Vad hette firman? ☺️Danieldndnbd skrev:
Var det kommunen som anlitade den? Då kan man ju kolla eftersom fakturan är allmän handling. Tror många är intresserade av detta.
Bild kan du ju lätt posta också på resultatet.
Något fel i huvudet är det på TS. Nu är han troligen full och ljuger också. Sköt dig själv och skaffa ett liv.Danieldndnbd skrev:
Det där är inte sant helt enkelt. Antar att du läskat på en del på lördagkvällen?Danieldndnbd skrev:
Redigerat:
Och om det är sant är det milt sagt skrämmande att en kommun kan agera mot en äldre person för att hon inte klipper gräsmattan.Nissens skrev:
Och än mer tragiskt att det finns personer likt TS som inte kan acceptera att grannens tomt är hennes som hon sköter/missköter på det sätt hon finner lämpligt eller har tid, lust och ork med.
Det är så utopiskt som det kan bli. Är väl TS våta dröm helt enkelt. Lyckligtvis är det inte så samhället fungerar.mikethebik skrev:
Ja, det visar väl att varenda regel som finns i samhället verkligen behövs för att styra upp dessa tomtar.mikethebik skrev:
Vanligt sunt för nuft är inte så vanligt som man ofta tror.
Den.... vadå? 🤔Danieldndnbd skrev:
Hade du formklippt dina egna buskar eller inte.
Det låter f.ö. osannolikt att en pensionär får gräset tvångsklippt och blir fakturerad. Hur gick det till egentligen?
Har du beställt ett arbete på din grannes tomt och låtit firman fakturera tanten istället för dig?
Han ringde kommunstyrelsens ordförande och sa till på skarpen. Sen kom ogräsinsatsstyrkan och lämnade varken strå eller knopp kvar. Helt rensat. TS stod under tiden och skällde ut grannen medan hela grannskapet applåderade i bakgrunden.Unikt namn skrev: