A Arne_Planka skrev:
Vad menas egentligen med ogräs?
Är det något som inte är gräs?
Allt som inte är gräs är egentligen ogräs. 🤔

• Haha
Sernando
  • Laddar…
4774
Danieldndnbd Danieldndnbd skrev:
Den

Kommunen har talat. Allt är väck och fakturan åkte i grannens brevlåda. Områdesbestämmelser .

Tjoa ni hejvilt men jag hade rätt. Ni som har en nagel i ögat är antagligen likvärdiga grannar som skiter i vilket 🤣
Vad tyckte grannen om det då?

• Gilla
Sernando
  • Laddar…
Allt som inte är gräs är egentligen ogräs. 🤔
Du är ogräs?

Menar du på allvar att din granne fick besök av kommunen som klippte gräset och skickade fakturan till din granne, utan att hon beställt jobbet eller ens ville ha det?

Det är ju skrämmande i så fall!

• Gilla
MONTREAL och 5 till
  • Laddar…
G gaidin skrev:
Du är ogräs?

Menar du på allvar att din granne fick besök av kommunen som klippte gräset och skickade fakturan till din granne, utan att hon beställt jobbet eller ens ville ha det?

Det är ju skrämmande i så fall!
Fick anlita firma. Är du rolig eller ?

Ring du kommunen och fråga dig för om du har ytterligare frågor.

• Haha
Sernando
  • Laddar…

Nej, det är din tråd så jag frågar dig.
Jag vet inte ens vilken kommun det rör sig om.

Kan du förklara lite mer i detalj vad som hände?
Jag, och troligen många med mig, fattar inte.
Faktura? Kommun? Områdesbestämmelser?

• Gilla
Sernando och 4 till
  • Laddar…
P
Kommunen har talat. Allt är väck och fakturan åkte i grannens brevlåda. Områdesbestämmelser .
Vad står det i områdesbestämmelserna?

Farstatjej90

Vad hette firman? ☺️
Var det kommunen som anlitade den? Då kan man ju kolla eftersom fakturan är allmän handling. Tror många är intresserade av detta.
Bild kan du ju lätt posta också på resultatet.

• Gilla
MrDizzy och 4 till
  • Laddar…
Den

Tjoa ni hejvilt men jag hade rätt. Ni som har en nagel i ögat är antagligen likvärdiga grannar som skiter i vilket 🤣
Något fel i huvudet är det på TS. Nu är han troligen full och ljuger också. Sköt dig själv och skaffa ett liv.

• Gilla
  • Älska
MONTREAL och 3 till
  • Laddar…
Nissens

Det där är inte sant helt enkelt. Antar att du läskat på en del på lördagkvällen?

Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
MONTREAL och 7 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Det där är inte sant helt enkelt. Antar att du läskat på en del på lördag kväll?
Och om det är sant är det milt sagt skrämmande att en kommun kan agera mot en äldre person för att hon inte klipper gräsmattan.
Och än mer tragiskt att det finns personer likt TS som inte kan acceptera att grannens tomt är hennes som hon sköter/missköter på det sätt hon finner lämpligt eller har tid, lust och ork med.

• Gilla
  • Älska
MONTREAL och 9 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Det där är inte sant helt enkelt. Antar att du läskat på en del på lördagkvällen?
Troligen sprit TS har i flaskan.

• Person som håller i en klar vätska i flaska, antyder att innehållet kan vara sprit.
  • Gilla
4774
  • Laddar…
Nissens
mikethebik mikethebik skrev:
Och om det är sant är det milt sagt skrämmande att en kommun kan agera mot en äldre person för att hon inte klipper gräsmattan.
Det är så utopiskt som det kan bli. Är väl TS våta dröm helt enkelt. Lyckligtvis är det inte så samhället fungerar.
mikethebik mikethebik skrev:
Och än mer tragiskt att det finns personer likt TS som inte kan acceptera att grannens tomt är hennes som hon sköter/missköter på det sätt hon finner lämpligt eller har tid, lust och ork med.
Ja, det visar väl att varenda regel som finns i samhället verkligen behövs för att styra upp dessa tomtar.

Vanligt sunt för nuft är inte så vanligt som man ofta tror.

• Gilla
Sernando och 1 till
  • Laddar…
Unikt namn
Den
Den.... vadå? 🤔
Hade du formklippt dina egna buskar eller inte.

Det låter f.ö. osannolikt att en pensionär får gräset tvångsklippt och blir fakturerad. Hur gick det till egentligen?
Har du beställt ett arbete på din grannes tomt och låtit firman fakturera tanten istället för dig?

• Gilla
Sernando och 5 till
  • Laddar…
Farstatjej90
Unikt namn Unikt namn skrev:
Den.... vadå? 🤔
Hade du formklippt dina egna buskar eller inte.

Det låter f.ö. osannolikt att en pensionär får gräset tvångsklippt och blir fakturerad. Hur gick det till egentligen?
Har du beställt ett arbete på din grannes tomt och låtit firman fakturera tanten istället för dig?
Han ringde kommunstyrelsens ordförande och sa till på skarpen. Sen kom ogräsinsatsstyrkan och lämnade varken strå eller knopp kvar. Helt rensat. TS stod under tiden och skällde ut grannen medan hela grannskapet applåderade i bakgrunden.

• Haha
  • Gilla
MONTREAL och 12 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.