Jag kan inte få på originalmunstycket på Kärscher K5 högtryckstvätt. Jag kan trycka ner den, men omöjlig att vrida runt. Terasstvätten funkar perfekt. Vad är fel!!?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Börja att smörja samtliga detaljer med wd40 motsvarande, det brukar fungera 9 gånger av 10.
I värsta fall har det fastnat något gruskorn eller liknande där nere, kan gå att blåsa ut med tryckluft. I allra sämsta fall sitter där en fjäder som kan ha gått av eller skadats, eller att godset fått en större skada som sitter ivägen, då är det svårt att lösa utan att byta.
I värsta fall har det fastnat något gruskorn eller liknande där nere, kan gå att blåsa ut med tryckluft. I allra sämsta fall sitter där en fjäder som kan ha gått av eller skadats, eller att godset fått en större skada som sitter ivägen, då är det svårt att lösa utan att byta.
Jag har smörjt den. Kan ju va något då som sitter ivägen. Får testa att blåsa den. Tack för tipsF F_man skrev:Börja att smörja samtliga detaljer med wd40 motsvarande, det brukar fungera 9 gånger av 10.
Stopp och belägg, kolla på översta bilden.H Heidi S skrev:
Den gula delen som syns, den ska väl egentligen sitta i terasstvätten eller någon annan del du använt på tvätten? Den borde inte vara där om jag minns rätt
Ta en spetstång/näbbtång och ruckla upp den.
Produkter som diskuteras: "spetstång"
Spetstänger
Spetstänger, även kända som långnäbbstänger, är ett populärt verktyg inom många yrkesområden, som elektronik, smyckesmakeri, och mekaniska jobb. Dessa tänger har en smal, spetsig näbb, vilket gör att de kan nå in i trånga utrymmen
Läs mer
Jag har haft stora problem med att den gula plastbiten med packningen sitter kvar i munstycket när jag tar isär handtaget. Tycker mig se att det sitter en sådan kvar i munstycket på första bilden (om nu bilden är på munstycket).
Om andra bilden är på handtaget så sitter den gula plastbiten redan där och om man försöker sätta ihop munstycke och handtag så blir det kaka på kaka.
Om andra bilden är på handtaget så sitter den gula plastbiten redan där och om man försöker sätta ihop munstycke och handtag så blir det kaka på kaka.
Den hade jag av, eftersom det inte finns någon sådan på terasstvätten, och den funkar. Men kändes helt fel.. Ska testa igen imorgon. När jag kollar Kärschers video så ser det ut som den gula delen är därFredrikR skrev:
Jag hade av den gula plastgrejen, men verkade inte rätt att ta av den. . Kollade Kärschers egna video och då verkade som den skulle va där. Jag tar av den imorgon och kollar om ni har rätt *hoppas*L Lagge Axeman skrev:Jag har haft stora problem med att den gula plastbiten med packningen sitter kvar i munstycket när jag tar isär handtaget. Tycker mig se att det sitter en sådan kvar i munstycket på första bilden (om nu bilden är på munstycket).
Det ska hur som helst endast vara en "gul plastgrej" per koppling. Om du har en på hanen och en på honan så är det en för mycket. Då har den troligen följt med från terrasstvätten. Kolla om den saknas där.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Får ej igång värmen efter sommarsäsongen är över
Värmepumpar -
Booli-får sista bud noteras om det ej stämmer
Köpa & Sälja hus -
Hej! Är det någon som har erfarenheter av detta företag?
Vatten & Avlopp -
Dålig lukt i tvättrum - Får ej upp vattenlås
Vatten & Avlopp -
Ungefärlig kostnad plåtning av liten takkupa (homeja)
Tak & Vind