12 979 läst ·
5 svar
13k läst
5 svar
Faluhus pris?
Hejsan
Vi funderar på att bygga Faluhus Leksand.
Någon som har erfarenhet av Faluhus och prisuppgifter?
Mvh Pernilla o Dan
Vi funderar på att bygga Faluhus Leksand.
Någon som har erfarenhet av Faluhus och prisuppgifter?
Mvh Pernilla o Dan
Hej!
Har precis "skrivit på" för Faluhus. Vad gäller priser är de inte billigast. Men de har, i mitt tycke bra pris kontra standard. Mkt välisolerat gör att framförallt väggar blir dyrare.
Sen ritas allt för dej också, ingen massproducering precis.
Ska bygga ett väl modifierat Stensö själv, förhoppningsvis till våren.
Mvh Benny
Har precis "skrivit på" för Faluhus. Vad gäller priser är de inte billigast. Men de har, i mitt tycke bra pris kontra standard. Mkt välisolerat gör att framförallt väggar blir dyrare.
Sen ritas allt för dej också, ingen massproducering precis.
Ska bygga ett väl modifierat Stensö själv, förhoppningsvis till våren.
Mvh Benny
Men priset då? var de hemligt?
mvh dan
mvh dan
Jag bygger ett 100% egenritat hus i 1,5 plan med 1 plan i vinkel på totalt 170m2.
Det kostade ca 1.2 mille för byggsatsen då ingår inte kök, bad, tvättstugeinredning, kakel, klinkers, golv, tapeter, färg, vitvaror, el, vvs, värmeanläggning men däremot innerväggar, innerdörrar, lister, foder, 100% utsida, trapp, komplett golvvärme uppe och nere, 12mm spån och 13mm gips på alla väggar, ljudisolering till alla väggar, innertak i blandat gips och panel. Har säkert glömt något, bara att fråga.
Det kostade ca 1.2 mille för byggsatsen då ingår inte kök, bad, tvättstugeinredning, kakel, klinkers, golv, tapeter, färg, vitvaror, el, vvs, värmeanläggning men däremot innerväggar, innerdörrar, lister, foder, 100% utsida, trapp, komplett golvvärme uppe och nere, 12mm spån och 13mm gips på alla väggar, ljudisolering till alla väggar, innertak i blandat gips och panel. Har säkert glömt något, bara att fråga.
Stommontering och 100% färdigsnickrat ute kostade ca 100.000 kr
Värmeanläggning: IVT C7:a med Heru 130S luftbehandlingsaggregat (FTX), all ventilation och 11 st IVT kompaktkollektorer uppgår väl till ca 130.000 kr inkl. montering.
Inredningar och ytskikt beräknar jag kosta ca 300.000 kr
Vitvaror: 75.000 kr
El: 60.000 kr (drar all el själv och köper materialet med mycket bra rabatter; kan rekomendera Hagers styrsystem förövrigt, fy fan va smidigt)
Slutnotan beräknar jag till ca 2,5 inkl. 6 månader tjänstledigt
Vi får väl se hur FETT mycket dyrare det blir, hehe, det är väldigt lätt att uppgradera sitt hus under byggtidens gång har jag märkt
några tusen här och några tusen där, så bränn på minst 150.000 kr på era budgets även om ni tycker ni räknat högt, det är mitt tips.
Värmeanläggning: IVT C7:a med Heru 130S luftbehandlingsaggregat (FTX), all ventilation och 11 st IVT kompaktkollektorer uppgår väl till ca 130.000 kr inkl. montering.
Inredningar och ytskikt beräknar jag kosta ca 300.000 kr
Vitvaror: 75.000 kr
El: 60.000 kr (drar all el själv och köper materialet med mycket bra rabatter; kan rekomendera Hagers styrsystem förövrigt, fy fan va smidigt)
Slutnotan beräknar jag till ca 2,5 inkl. 6 månader tjänstledigt
Vi får väl se hur FETT mycket dyrare det blir, hehe, det är väldigt lätt att uppgradera sitt hus under byggtidens gång har jag märkt
Sorry för sent svar.
Priset är inte klart exakt.
Men allt material för 2 mille verkar inte orealistiskt att klara, dock med ungefär samma upplägg som peijda.
Sen tillkommer hantverkare samt mkt eget arb.
Huset blir i tre plan ink suterräng. Total golvyta lite under 280 kvm med stort garage i "suterrängen.
//Benny
Priset är inte klart exakt.
Men allt material för 2 mille verkar inte orealistiskt att klara, dock med ungefär samma upplägg som peijda.
Sen tillkommer hantverkare samt mkt eget arb.
Huset blir i tre plan ink suterräng. Total golvyta lite under 280 kvm med stort garage i "suterrängen.
//Benny
Klicka här för att svara