12 290 läst ·
10 svar
12k läst
10 svar
Faluhus? Erfarenhet av Faluhus i Stockholm? Övriga landet?
Försökte få offert från dem för 1,5 år sedan men de struntade i oss av nån anledning. Vet inte varför, det kan ha varit en tillfällighet. Vi jagade inte säljaren. Faluhus hade en bra väggkonstruktion som tilltalade oss, men det blev Dalahus istället. De kunde också leverera med en riktigt bra vägg till ok pris.
Vi har varit i kontakt med en säljare och han var nonchalant. Vi gillar också väggkonstruktionen men säljarens tillvägagångssätt och brist på engagemang skrämmer oss. Kan man inte ta hand om en kund i det skedet lär det inte bli bättre senare...
Bra isolering, bra u-värde. Diffusionsspärren ska inte sitta direkt efter gipsskivan...
Någon som har erfarenhet av Faluhus?
Samma erfarenhet som Niklas_1. Dom bara försvann utan att tala om varför. Vi hade en seriös förfrågan på att få köpa hus av dom, men säljaren hörde aldrig av sig mer. Vet inte vad som hände, dom har ju en hemsida som säger nåt helt annat än verkligheten. Känns inte så bra att behöva tjata för att få kontakt med dom.
Nonchalanta säljare med andra ord... Dom har nog fullt upp med annat med tanke på att Faluhus sålde 3 hus 2012...
Tack för tipset. Kollar upp dom. Någon som har erfarenhet av Faluhus som byggt med Faluhus?
Jag har byggt hus med Svenska Husgruppen AB (som är företaget bakom varumärkena Faluhus och Forsgrens Timmerhus) och mina erfarenheter av dem är riktigt dåliga. Läs mer här: http://www.byggahus.se/forum/hustillverkare/172483-svenska-husgruppen.html. Jag känner också till fyra eller fem husbyggare med Svenska Husgruppen, som blivit stämda eller hotade med stämning, när de försökt kräva ersättning för fel och brister i husbyggantionen. Jag skulle aldrig rekommendera någon att bygga hus med Svenska Husgruppen.
Klicka här för att svara