Hej

Vi har tittat lite på ett av Faluhus sluttningshus - Ekbacksgården. Finns det någon därute som har byggt detta hus eller som har erfarenheter från annat husbygge med Faluhus ???

Mvh
Ella

Hej Ella!
Vi ska bygga Faluhus Hyttgården och vi har fått ett preliminärt leveransdatum vecka 14. (Som visserligen ser ut att bli förskjutet, men det är pga att vi inte fått klart med bygglovet än). Våra erfarenheter av Faluhus har varit jättebra - än så länge ska kanske tilläggas! Det bästa är att vi har kunnat ändrat hur mycket vi vill i planlösningen utan någon extra kostnad. Vi har spegelvänt rum, tagit bort en vägg, vänt på trappan, lagt till takkupa och veranda m.m m.m...

Lycka till med era husplaner!

Hej

Vi bygger ett specialhus med Faluhus (alltså inte alls som ngt av deras kataloghus) och det har fungerat bra hittills. Det bästa är nog flexibiliteten, man kan ändra hur man vill och ta bort t.ex vitvaror eller kök om man vill ta det från någon annan leverantör. Man får 100% avdrag om man väljer bort något vilket inte är fallet hos andra husleverantörer.

Vi skall börja bygga i Maj och hittills har allt fungerat bra med Faluhus.

/Klein

Jag har tyvärr dålig erfarenhet av Faluhus och deras försäljare. Var noga med att kontrollera alla uppgifter, avtalet och kalkyl innan du skriver på något.

D. Camillo.

Låter inte bra vi ska vara någa med att få allt på papper innan vi skriver på något då borde det inte vara något problem hoppas vi.
Vi ska träffa deras arkitekt i stockholm nästa vecka och finputsa lite på skisserna sen får vi se om vi blir nöjda med dem.

Tack för Hjälpen så länge.

Häls Ella och Niclas

Jag hade själv funderingar på Ekbacksgården i början, men den passar inte på min tomt och jag hoppas att det ska gå bra för er. Husköp är mycket en fråga om tycke och smak, drömmar och känslor, men i den affärsmässiga delen råder jag er till att kontrollera allting, helst dubbelt och trippelt. Ha för alltivärlden inte bråttom om ni av någon anledning inte måste ha det. Hade jag vetat det jag vet idag så skulle jag tagit hjälp av en jurist för att granska avtalet innan påskrift. På Faluhus avtalsdokument står det att "såväl säljare som köpare bör tillse att alla löften och utfästelser är skriftliga". Håll er till den principen och ta inget för givet. Annars finns det stor risk att ord kommer att stå mot ord om tvister uppstår senare.

Lycka till
D. Camillo.

Tackar och bugar för tipsen.

Men vi ska absolut inte ha för bråttom.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.