2 856 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Fågelskrämma
Vi har en öppen uteplats i trädgården med trallgolv och ett pergolaliknande tak.
Regelverk så att säga.
Vi tycker om att sitta där och fåglarna tycker om att sitta på reglarna.
Det hade dom gärna fått göra ifall dom inte nyttjade uteplatsen som toalett dom ohyfsade jävlarna.
Kom just att tänka på ifall det finns någon blixtlampa eller liknande som styrs med rörelsesensor.
Eller det går att bygga till något eget utan att det blir altför avancerat.
Måste kunna gå på batteri då där inte är någon el utdragen dit och lär inte bli det heller då det är en 20 meter eller så från huset.
Solcellsdriven är extra plus men inget måste.
Eller om någon har en bättre idé?
Har funderat på snubbeltråd av fisklina men det har inte blivit av.
Fått för mig att det kan fungera men är inte säker.
Regelverk så att säga.
Vi tycker om att sitta där och fåglarna tycker om att sitta på reglarna.
Det hade dom gärna fått göra ifall dom inte nyttjade uteplatsen som toalett dom ohyfsade jävlarna.
Kom just att tänka på ifall det finns någon blixtlampa eller liknande som styrs med rörelsesensor.
Eller det går att bygga till något eget utan att det blir altför avancerat.
Måste kunna gå på batteri då där inte är någon el utdragen dit och lär inte bli det heller då det är en 20 meter eller så från huset.
Solcellsdriven är extra plus men inget måste.
Eller om någon har en bättre idé?
Har funderat på snubbeltråd av fisklina men det har inte blivit av.
Fått för mig att det kan fungera men är inte säker.
Har sett på lokala sjukhuset att de har typ "dubbelt fågelband i v-form" av tunna spretiga metallpinnar.
Kanske inte jättesnyggt men verkar effektivt, fåglarna kan inte sitta på pinnarna eller mellan dem i V-formen
Kanske inte jättesnyggt men verkar effektivt, fåglarna kan inte sitta på pinnarna eller mellan dem i V-formen
Var kan man köpa de v-formade avvisningsbanden för fåglar? Jag har liknade problem med bajsande duvor som gillar utsikten ovanför vår balkong:
http://www.byggahus.se/forum/altan-uteplats/219335-bra-fagelskramma.html
http://www.byggahus.se/forum/altan-uteplats/219335-bra-fagelskramma.html
Redigerat:
Klicka här för att svara