Har rivit ner reglar insida yttervägg i källare på vårt hus från 70 talet och då kommer rör/distanser fram enligt bild. Är det någon som har en aning vad det är? Dessa finns över hela väggen dock lite svårt att se på bild.

• Isoleringsmaterial med blå eldosa i vägg, slitna strukturer, grov yta, konstruktion, byggmaterial, inomhusarbete.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Två rostade skruvar med blå brickor i en betongvägg. Struktur och färgskiftningar synliga. Enkel industriell detalj.
    Skapa konto
  • Gamla isoleringsmaterial synliga i en väggkonstruktion med exponerade plankor och fibrer. Renoveringsarbete kan behövas.
    Skapa konto
O Oskaris skrev:
Har rivit ner reglar insida yttervägg i källare på vårt hus från 70 talet och då kommer rör/distanser fram enligt bild. Är det någon som har en aning vad det är? Dessa finns över hela väggen dock lite svårt att se på bild.
I hylsorna sitter nog resten av det bistål som har gått genom gjutformen. Stängernas uppgift var att hålla samman formen vid själva gjutningen.
Jag har bara sett släta bistål men kanske fanns det en gängad variant med tanke på hylsans utformning.

• Gilla
Oskaris
  • Laddar…
S Spikrätaren skrev:
I hylsorna sitter nog resten av det bistål som har gått genom gjutformen. Stängernas uppgift var att hålla samman formen vid själva gjutningen.
Jag har bara sett släta bistål men kanske fanns det en gängad variant med tanke på hylsans utformning.
Jag kikade på bilderna igen och blev ytterst tveksam till mitt antagande. Jag blir inte riktigt klok på själva väggkonstruktionen.
vore roligt om någon vet…

• Gilla
Oskaris
  • Laddar…
Ser ut som isolering av typ Rockwoll Elefantmatta är där, om så är, så är det distanser för att inte trycka ihop isoleringen med väggmaterielen när den fästes på plats.

• Gilla
Oskaris och 1 till
  • Laddar…
Tog lite närmare bilder och skruvar man bort hylsan är det en fjäder hylsan är skruvad i verkar komplicerat😅

• Hand håller blått objekt nära hål i rå betongvägg, potentiell installation eller reparation.
    Skapa konto
  • Rostig skruv i grov, ojämn betongvägg, texturrik detaljnärbild, erosion och åldrande, konstruktionsdetaljer.
    Skapa konto
??? Fjäder. Kan det vara så att yttre väggbeklädnad ska kunna röra på sig då. Hur var det fäst från början av ditt jobb. Vad består väggen av som fjädrarna är fästa i , eller är det någon konsol som den sitter fast i , och konsolen i sin tur fäst i väggen. Du får skära ut en bit på 150X150 mm och lyfta ut, bara sätta ttllbaka sen.

J jonaserik skrev:
??? Fjäder. Kan det vara så att yttre väggbeklädnad ska kunna röra på sig då. Hur var det fäst från början av ditt jobb. Vad består väggen av som fjädrarna är fästa i , eller är det någon konsol som den sitter fast i , och konsolen i sin tur fäst i väggen. Du får skära ut en bit på 150X150 mm och lyfta ut, bara
Dom ser ut att vara gjutna i betongen, hade tänkt kapa av dom för att sedan Putsa eller regla upp väggen, men nu blev jag osäker ifall dom håller något på andra sida som ioförsig är under mark så inget borde rasa😅

• Gammal vägg med sliten puts och ett exponerat rörhål. Tona av beige och grå.
    Skapa konto
  • Murverk med en rostig artikel inmurad, spikar, smuts, och skuggor som ger ett föråldrat intryck.
    Skapa konto
O Oskaris skrev:
Dom ser ut att vara gjutna i betongen, hade tänkt kapa av dom för att sedan Putsa eller regla upp väggen, men nu blev jag osäker ifall dom håller något på andra sida som ioförsig är under mark så inget borde rasa😅
Från början va det bäggbeklädnad utav masonit tror jag samt lodräta reglar som satt fast i de halvt ingjuta vågräta reglarna

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.