2 344 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Fabriksgrundat
Det där är så olika på hur man själv vill ha det. Nog kan du vänta till september med att måla, om du bor på ett varmt ställe. Mitt hus kommer helt obehandlat och jag ska försöka hinna grunda huset i alla fall. En del tycker att jag ska vänta till nästa år men det känns inte sj som en bra ide. Får ingen bra magkänsla av att låta det stå obehandlat hela vintern. Du har i alla fall nån form av fabriksgrund på huset, så du kan nog med lugn magkänsla vänta till september. Skulle nu inte vädret vilja vara med dig, så vänta till nästa vår med att måla. Men en bra ide är att olja ändträet och en bit upp på fasaden. Om det inte skulle bli förrän nästa år for du nog ta en fasadtvätt. 
Produkter som diskuteras: "fasadtvätt"
Grön-Fri Proffs 5 liter Jape
Tvätta bort alger utomhus
1 398 kr inkl moms
Läs mer
Medlem
· Östergötland
· 2 144 inlägg
Inga problem.....det fabriksgrundade är faktiskt riktigt bra nu för tiden.
Medlem
· Västmanland
· 2 229 inlägg
Virket ska nog inte ta skada.
Ett tips kan vara att av husleverantören ta reda på vad för slags grund-färg det är. Är det en skydds-grund eller är det en riktig grundfärg. Det avgör huruvida du måste grunda med en riktig grund-färg när du väl ska till att måla.
Ett tips kan vara att av husleverantören ta reda på vad för slags grund-färg det är. Är det en skydds-grund eller är det en riktig grundfärg. Det avgör huruvida du måste grunda med en riktig grund-färg när du väl ska till att måla.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden