Hejsan,

Har blivit med tomt sedan en tid tillbaka och har nu börja nysta lite i en brunn som finns på tomten.

Det finns även en gammal bod på tomten som jag tror har tagit vatten från brunnen förr. Vet inte om det går att se på bilderna om det är möjligt att koppla på en pump eller något för att få tag i vatten från brunnen?

Problemet är att jag inte får upp brunnslocket utan att det smular sönder. Går inte heller att skjuta åt sidan. Vet inte heller om brunnen är igenfylld. Låter ihåligt när jag bänder i brunnslocket med kofot tycker jag.

Förra ägare vet inget om brunnen.

• Nattbild av ett gammalt, mossa-täckt betongstycke med kvistar och stenar, belyst från sidan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nattbild av brutna betongplattor med mossa, omgivna av mörk jord och gräs.
    Skapa konto
  • Nattbild, betongringar, grenar, mörker, kontrast, utomhus, övergiven känsla, konstig belysning.
    Skapa konto
  • Mörk, smutsig krypgrund eller källare med rör, spindelnät och nedskräpning. Person i gummistövlar synlig.
    Skapa konto
  • Grön kabel fäst till metallrör med isolertejp, mörk bakgrund, improviserad lösning, närbild.
    Skapa konto
  • Förstapersonsperspektiv av ett rufft, mörkt utrymme med trä- och betongfragment, rör, och skräp. Nedstigning eller undersökning pågår.
    Skapa konto
  • Grön slang avskuren, fastsatt ovanpå rör, svart tejp, otydlig bakgrund, konstigt objekt.
    Skapa konto
  • Metallrör närbild, delvis upplyst, rostigt, mörk bakgrund, detaljer synliga, fokus på strukturen, möjlig industriell kontext.
    Skapa konto
  • Dammigt, övergivet utrymme med träplankor, rör, vinkeljärn och slitet golv. Svagt upplyst, område under renovering eller förfall.
    Skapa konto
  • Gamla rör och trasiga träbitar i ett dunkelt, dammigt utrymme med skarpt ljus från ficklampa.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.