Hej!
Håller på och byter ut vårt staket och nu har jag stött på ett riktigt räligt problem: jag får inte upp de gamla staketstolparna ur markspjuten!
Jag vill egentligen behålla markspjuten och bara ersätta själva stolparna (95x95, tryckat). Men med tanke på hur svårt detta verkar vara så är jag beredd att dra upp stolparna "med rötterna".
Men även detta har visat sig vara enklare sagt än gjort: flera av spjuten sitter som berg.
Bifogar lite bilder som underhållning.
Tacksam för idéer!
Håller på och byter ut vårt staket och nu har jag stött på ett riktigt räligt problem: jag får inte upp de gamla staketstolparna ur markspjuten!
Jag vill egentligen behålla markspjuten och bara ersätta själva stolparna (95x95, tryckat). Men med tanke på hur svårt detta verkar vara så är jag beredd att dra upp stolparna "med rötterna".
Men även detta har visat sig vara enklare sagt än gjort: flera av spjuten sitter som berg.
Bifogar lite bilder som underhållning.
Tacksam för idéer!
Produkter som diskuteras: "träskruv"
Träskruv Big Dog ZF Max C4 utomhus FAST
För användning utomhus
122 kr inkl moms
Läs mer
Får du bort skruvarna så brukar det gå att borra en rad med hål från hörn till hörn och sen knäcka loss trät. Borra rakt ner till botten och sedan snett mellan hålen.
Alt borra med en grov borr i varje hörn och se om det lossnar.
Alt borra med en grov borr i varje hörn och se om det lossnar.
Tack alla! Borra och såga har jag gjort på alla håll och kanter. Men det där med domkraft ska jag testa!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden