Någon som vet hur jag får upp det gröna plastlocket på drivern på bilden utan att bryta sönder det.

Behöver byta till en något längre sladd men blir inte klok på hur jag öppnar den.

• Elektrisk anslutningspunkt med kablar, dosa, kopplingar, inuti belysningsarmatur på träyta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
tommib
Det är nog inte meningen att du ska kunna få upp det där locket. Generellt öppnar man dem med två smala skruvmejslar eller bleck. Tryck ner en på varje sida och pilla upp. Locket hålls vanligen fast med hakar åt sidorna.

För övrigt ett rätt sopigt montage av anslutningssladden men det är väl från fabrik.

Du har förmodligen helt rätt.
Andra änden ser ut som du beskriver det och går att få upp om jag trycker ner en smal skruvmejsel.
Men denna sida skall förmodligen inte öppnas.

Jo montaget ser ingen vidare ut, imponerar inte direkt på en 3000:- lampa.:rolleyes:

Det är nog väldigt vanligt att anslutningar inte är anpassade till rund jordad anslutningskabel som på en DCL-plugg vilket väl nu får anses vara det normala. :rolleyes:

En ledtråd för att öppna. Bild (från en byggahustråd) som avslöjar lite av designen.

En elektronisk LED-drivdon, vit, med tekniska specifikationer och anslutningsterminaler, mot svart bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
tommib
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.