J jliljeha skrev:
Vad har du för takhöjd? Är den tilltagen hade jag ju lockats av att få till en sovalkov uppe på badrummet..
Takhöjden är 265. Beskriv din ide😃

Då är det för lite. Annars kunde man ju byggt sig ett litet sovloft och sänkt taket i badrummet - det är ändå ett rum man inte tillbringar så himla mycket tid i. Men ståhöjd kan ju ändå vara trevligt.

Rätt svår planlösning att klämma in ett nytt sovutrymme i faktiskt, och om du flyttar det från vardagsrummet till köket behöver du ändå få till en bra placering för matplatsen.

• Gilla
Burthen
  • Laddar…
J jliljeha skrev:
Då är det för lite. Annars kunde man ju byggt sig ett litet sovloft och sänkt taket i badrummet - det är ändå ett rum man inte tillbringar så himla mycket tid i. Men ståhöjd kan ju ändå vara trevligt.

Rätt svår planlösning att klämma in ett nytt sovutrymme i faktiskt, och om du flyttar det från vardagsrummet till köket behöver du ändå få till en bra placering för matplatsen.
Ja, alternativ hade varit att ha matplats i vardagsrummet isåfall. Nuvarande "sovalkov" är rätt stor, fått plats med 160 säng och 50 cm djupa garderober (platsbyggda av hyllplan). Gillar inte väggen som vi byggt, kanske man kunde göra nån typ av öppning på den? Tvn ska också sitta direkt på den väggen.

• Vardagsrum med soffgrupp, TV på väggen och en öppning mot en sovalkov med säng. Hyllor och inredning syns i rummet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Riv bort sovalkov och garderober. Sedan ställer du sängen mot bortre väggen och hänger ett snyggt mönstrat draperi framför den. Som typ en fondvägg i tyg. Mer plats och snyggare utseende i rummet och fortfarande utrymme till ett praktiskt bord i köket.

• Gilla
Burthen
  • Laddar…
R Räknenisse skrev:
Riv bort sovalkov och garderober. Sedan ställer du sängen mot bortre väggen och hänger ett snyggt mönstrat draperi framför den. Som typ en fondvägg i tyg. Mer plats och snyggare utseende i rummet och fortfarande utrymme till ett praktiskt bord i köket.
Sängen står med gavel mot bortre vägg. Det blir lite ljuddämpande med väggen.
Kan du visa på bild hur du menar?

B Burthen skrev:
Sängen står med gavel mot bortre vägg. Det blir lite ljuddämpande med väggen.
Kan du visa på bild hur du menar?
Jag menar med långsidan mot den väggen som den har gaveln emot nu.
(Men jag hade också valt en smalare säng för att mer användning av rummet hade varit mer värt för mig. Det beror ju på vad en prioriterar utifrån sina egna val.)

• Gilla
Burthen
  • Laddar…
R Räknenisse skrev:
Jag menar med långsidan mot den väggen som den har gaveln emot nu.
(Men jag hade också valt en smalare säng för att mer användning av rummet hade varit mer värt för mig. Det beror ju på vad en prioriterar utifrån sina egna val.)
Sant. Har flyttat säng hit och dit, slutade med detta. Då lyckades jag få till en hel del klädförvaring också, som det var väldigt lite av i lgh.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.