4 353 läst ·
2 svar
4k läst
2 svar
Få min blågrå färg att bli mer grå? HJÄLP!
Hej
Jag vet att jag gjort ett STORT misstag, så ja behöver ej påpekningar om detta. Men jag har litat på kulörprov på papper och trodde ja beställde en mörkgrå fäg. Jublande plockade vi fram burkarna idag och skulle börja måla. Det blev inte grått. Det blev mer blå än grå, men om man kan kalla det blå/grå. Det blev inte alls som ja tänkt o ja står nu i panik!
tror ej man kan byta en färg som de gjort i butik, men ska ringa o kolla imorgon.Om inte vilket troligtvis inte går, finns de något ja kan göra, för o fixa färgen mer grå, o mindre blå? det gör inget om den blir mörkare...
HJÄLP HJÄLP HJÄLP
färgen är en slamfärg från Faluvapen
Jag vet att jag gjort ett STORT misstag, så ja behöver ej påpekningar om detta. Men jag har litat på kulörprov på papper och trodde ja beställde en mörkgrå fäg. Jublande plockade vi fram burkarna idag och skulle börja måla. Det blev inte grått. Det blev mer blå än grå, men om man kan kalla det blå/grå. Det blev inte alls som ja tänkt o ja står nu i panik!
tror ej man kan byta en färg som de gjort i butik, men ska ringa o kolla imorgon.Om inte vilket troligtvis inte går, finns de något ja kan göra, för o fixa färgen mer grå, o mindre blå? det gör inget om den blir mörkare...
HJÄLP HJÄLP HJÄLP
färgen är en slamfärg från Faluvapen
Prata med dom som blandat/sålt färgen, förmodligen kan dom blanda vidare med den färg ni har som bas.
Jag avråder från att blanda i nåt eget alla fall, det har jag "tvingats" till
av kära hustrun och det är hopplöst även om kulören blir bra till slut för det går inte att göra om. Man har ingen aning om hur mycket man blandat i eller hur mycket man rörde om. Klart bättre att ta hjälp av butiken.
Jag avråder från att blanda i nåt eget alla fall, det har jag "tvingats" till
Klicka här för att svara