Husägare
· Västernorrland
· 2 532 inlägg
Husägare
· Västernorrland
· 2 532 inlägg
Kanske returen är helt stängd. Skall testa när det kommer värme på den så man märker skillland.
Husägare
· Västernorrland
· 2 532 inlägg
Hur fasen skruvar man på returen. Dvs vilket håll...både in och ut känner jag lätt ljummet. Men elementet är iskallt och ingen luft jäklar knepigt
Husägare
· Västernorrland
· 2 532 inlägg
Ny installerat ja, piggen funkar som den skall. Skulle tro att detta är i slutet av slingan var problem nog även med det gamla flänselementet om jag inte missminner mig.T Trrttsch skrev:
Husägare
· Västernorrland
· 2 532 inlägg
intressant. Har ingen Termostat på detta element så skall kolla den ringen hur den den ser ut.D docboy skrev:
Edit:
Ja det är en gradering och går att vrida nör man drar ut den. Men hur skall den stå?
Redigerat:
Husägare
· Västernorrland
· 2 532 inlägg
Husägare
· Västernorrland
· 2 532 inlägg
Färskar upp detta 4 år gamla inlägg då länken inte fungerar längre. Jag har samma problem att radiatorn är ljummen i överkant och kall nedtill. Detta på två radiatorer längst bort i systemet. De har sådan ring som står på N och i övrigt graderade 1-7. Vad ska det stå på? Ringen går f.ö. att vrida hur många varv som helst. Är det korrekt?D docboy skrev:
Övrigs radiatorer som är varma är av äldre 40-talstyp med lite blandade termostater och slottsventiler.
Bergvärme som värmekälla.
1 min 7 max. 4?G Gammagubben skrev:Färskar upp detta 4 år gamla inlägg då länken inte fungerar längre. Jag har samma problem att radiatorn är ljummen i överkant och kall nedtill. Detta på två radiatorer längst bort i systemet. De har sådan ring som står på N och i övrigt graderade 1-7. Vad ska det stå på? Ringen går f.ö. att vrida hur många varv som helst. Är det korrekt?
Övrigs radiatorer som är varma är av äldre 40-talstyp med lite blandade termostater och slottsventiler.
Bergvärme som värmekälla.
