Mina barn ville överraska mej och tejpade upp sina teckningar på väggen (vanlig klar tejp). Nu får jag inte loss tejpen utan att tapeten förjer med...

Finns det något bra trick?

För över veckopengen till repfonden.

• Haha
FrejaT och 3 till
  • Laddar…
Hehehe... :D
Bonusgrabben talade stolt om att han hade satt upp en plansch på sin vägg alldeles själv och ville att jag och mamman skulle komma och titta. Väntade mig ett par häftstift eller liknande på den tapetserade väggen men döm om min förvåning när jag ser att grabben fått tag i ett par galvade spik på ca 4x75 millimeter... :rofl: I det läget får man änna bita sig i tungan lite grann... :whistle:

Har tyvärr inget tips att komma med angående tejpen...:worried:

• Haha
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
Cheesen
G Galten skrev:
Mina barn ville överraska mej och tejpade upp sina teckningar på väggen (vanlig klar tejp). Nu får jag inte loss tejpen utan att tapeten förjer med...

Finns det något bra trick?
T-röd och tålamod. Men risken finns att du får en fläck som är svår att få bort.
carstens kkc om du får tag på är vad man helst använder till tejprester.

• Gilla
Galten
  • Laddar…
ev kanske med lite diskmedel och varmt vatten

• Gilla
Galten
  • Laddar…
Ett första steg är att skära av tejpen jäms med kanten på teckningarna. I värsta fall får man låta resterna sitta kvar.

• Gilla
Galten
  • Laddar…
Låt teckningarna sitta kvar?

/ATW

Ps tricket skulle kanske vara värme ds

Redigerat:
  • Gilla
Galten och 2 till
  • Laddar…
Ingen hjälp men min dotter tog limstiftet och limmade upp hennes teckningar, inte bara i hörnen heller utan över hela!
Dock på målad vägg så ska försöka torka bort limmet när jag orkar...

• Haha
Galten
  • Laddar…
Tack skall ni ha! Har provat försiktigt med vatten och det hände ingenting.

Hårfön eller T-sprit blir nästa försök!

Tyvärr hade jag inga Rembrandt-gener att förmedla till mina barn så alternativet att teckningarna hänger kvar känns svårt

Jag skulle ha undvikit vätskor som löser upp tapeten. Värme är nog det bästa sättet.

När jag tagit bort maskeringstejp som haft litet för starkt häftämne så har det fungerat bra med just litet värme från tex en varmluftpistol för att inte tapeten ska följa med vid borttagning. Kanske en hårtork kan funka lika bra, behövdes inte alls mycket värme i det fallet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.