10 304 läst ·
10 svar
10k läst
10 svar
Få bort tejp från tapet
Hehehe... 
Bonusgrabben talade stolt om att han hade satt upp en plansch på sin vägg alldeles själv och ville att jag och mamman skulle komma och titta. Väntade mig ett par häftstift eller liknande på den tapetserade väggen men döm om min förvåning när jag ser att grabben fått tag i ett par galvade spik på ca 4x75 millimeter...
I det läget får man änna bita sig i tungan lite grann... 
Har tyvärr inget tips att komma med angående tejpen...
Bonusgrabben talade stolt om att han hade satt upp en plansch på sin vägg alldeles själv och ville att jag och mamman skulle komma och titta. Väntade mig ett par häftstift eller liknande på den tapetserade väggen men döm om min förvåning när jag ser att grabben fått tag i ett par galvade spik på ca 4x75 millimeter...
Har tyvärr inget tips att komma med angående tejpen...
T-röd och tålamod. Men risken finns att du får en fläck som är svår att få bort.G Galten skrev:
carstens kkc om du får tag på är vad man helst använder till tejprester.
Tack skall ni ha! Har provat försiktigt med vatten och det hände ingenting.
Hårfön eller T-sprit blir nästa försök!
Tyvärr hade jag inga Rembrandt-gener att förmedla till mina barn så alternativet att teckningarna hänger kvar känns svårt
Hårfön eller T-sprit blir nästa försök!
Tyvärr hade jag inga Rembrandt-gener att förmedla till mina barn så alternativet att teckningarna hänger kvar känns svårt
Medlem
· Sverige
· 5 689 inlägg
När jag tagit bort maskeringstejp som haft litet för starkt häftämne så har det fungerat bra med just litet värme från tex en varmluftpistol för att inte tapeten ska följa med vid borttagning. Kanske en hårtork kan funka lika bra, behövdes inte alls mycket värme i det fallet.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden