Ser ju ut som det kan behövas något specialverktyg med tre klor?? Har du provat att vrida den inre ringen med glaset? Det är en väldigt känslig lampa de där G4. Väldigt lätt att man skadar sockeln och det blir glappkontakt.
Edit: Jag skulle provat med två stycken små skruvmejslar, en i varje "klo" och böjt och försökt lossa ringen med glaset.
Edit: Jag skulle provat med två stycken små skruvmejslar, en i varje "klo" och böjt och försökt lossa ringen med glaset.
Redigerat:
Lampan liknar mycket de lampor vi hade i spiskåpan " Fjäråskåpan" ( innan vi bytte till LED ) och de satt fast med 3 små krokar, så man använde "sugploppen" och vred lite ( 15-20 grader? ), så lossnade glaset !
Tråkigt att det inte fungerade. Jag TRODDE att det var rätt, men tydligen trodde jag fel. Tråkigt, men det var ju ingen megastor investering, så jag hoppas att det löser sig.MammaMona skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 358 inlägg
Kan du ta ett foto på ett demonterat glas, så man ser hur fastsättningen är konstruerad? Jag tror att det skulle underlätta mycket för TS.13th Marine skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 358 inlägg
HasseTeknik skrev: