Löpband använder en silikonspray mellan mattan och underlaget (normalt sett en träskiva klädd med plast) och när friktionen blir för stor mellan underlag och matta larmar löpbandet (åtminstone mitt).
Det gjorde det häromdagen och jag sprutade in mer silikon mellan mattan och underlaget men måste ha spillt eller lagt för mycket för nu är det på mattan, golvet och överallt där jag gått med löparskorna på och det är halt som bara den!
Jag har försökt putsa med diverse medel, diskmedel, JIF, något "badrumsrent" och fönsterputs men det är ändå kvar... Fönsterputs verkar vara det som bitit bäst men framförallt löpmattan är rejält slirig ännu.
Vad kan man använda för att lösa upp silikonspray?