708 läst ·
5 svar
708 läst
5 svar
Få bort mögel från inredning / säten bil.
En bil som stått under höst vinter och det är en del ytligt mögel på inredning , säten m.m.
vad är bäst around the house?
Vanligt diskmedel brukar fungera bra men andra rekommenderar spolarvätska.?
vad är bäst around the house?
Vanligt diskmedel brukar fungera bra men andra rekommenderar spolarvätska.?
Alkaliskt rengöringsmedel, eftersom smutsen är organisk (dvs tvål, såpa, allrent etc).
Yes är väldigt aggressivt, det är helt ok att använda om du inte är så rädd om det som ska göras rent.
Hellre utspätt allrent om du frågar mig.
Sätena är en värre fråga. Jag skulle monterat ur dom en riktigt solig dag och spolat med slang, rengöringsmedel och borste monterad på skruvdragare.
Allra bäst är såklart en textilvårdsmaskin.
Yes är väldigt aggressivt, det är helt ok att använda om du inte är så rädd om det som ska göras rent.
Sätena är en värre fråga. Jag skulle monterat ur dom en riktigt solig dag och spolat med slang, rengöringsmedel och borste monterad på skruvdragare.
Men yes används ju till det mesta i köket?F F_man skrev:Alkaliskt rengöringsmedel, eftersom smutsen är organisk (dvs tvål, såpa, allrent etc).
Jag tror jag kan använda vad som helst bilen är torr sen länge och det är mest ytligt bara få bort det.
Tanken är att sen hyra en klädseltvätt en sådan som skjuter ned rengöringsmedel för att sedan suga upp.
Litet sent svar men jag tog ättika (lilla flaskan, 24 % tror jag) på en vanlig disksvamp och torkade av säkerhetsbälten och säten när jag fått mögel efter en lång varm fuktig sommar när bilen bara stod stilla. Ättika är bra på att ta bort dålig lukt så man slipper jordlukten som mögel kan ge. Glöm inte vädra ut ättikslukten ur bilen efteråt bara.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur få bort denna missfärgning / mögel bakom blandaren?
Badrum -
Foga om fogarna - få bort svartmögel
Badrum -
Mögel vid tätlisten till hon. Få bort?
Kök -
Hur får man bort svartmögel på bästa sätt!
Altan & Uteplats -
Hur bäst få bort det vi tror är svartmögel på köksbänk i nyköpt hus?
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur