1 550 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Exportera en dwg från AutoCAD 2007?
Hej
Har ett lite problem.
Någon som vet hur man ska göra för att exportera en dwg-fil från AutoCad 2007? Ritningen är uppbyggd av X-referenser och lager. Men jag vill ha hela ritningen till en sammansatt dwg-fil. För att kunna hantera den i nästa program.
Har testat men hela ritningen kommer inte med, delar av den försvinner.
Har ett lite problem.
Någon som vet hur man ska göra för att exportera en dwg-fil från AutoCad 2007? Ritningen är uppbyggd av X-referenser och lager. Men jag vill ha hela ritningen till en sammansatt dwg-fil. För att kunna hantera den i nästa program.
Har testat men hela ritningen kommer inte med, delar av den försvinner.
Jag vet inte om jag förstår men du vill att xref:en ska bindas?
Gå på xref och markera filen och tryck "bind" sedan kan du explodera ifall du inte vill ha det som ett block. Då ligger allt i dwg:n utan externa länkningar.
Menar du något annat får du försöka förklara igen så kanske jag kan hjälpa dig
Gå på xref och markera filen och tryck "bind" sedan kan du explodera ifall du inte vill ha det som ett block. Då ligger allt i dwg:n utan externa länkningar.
Menar du något annat får du försöka förklara igen så kanske jag kan hjälpa dig
Bra
Nu vet jag inte hur fastel fungerar men troligen har det inte samma uppbyggnad av lager och därav inte lagernamnen följer med.
Ritningsramen låg den i en layout? Om du kopierar över den till ritningsläget så borde den följa med
Nu vet jag inte hur fastel fungerar men troligen har det inte samma uppbyggnad av lager och därav inte lagernamnen följer med.
Ritningsramen låg den i en layout? Om du kopierar över den till ritningsläget så borde den följa med
Klicka här för att svara