Vet någon vad det är när man på ett körsbärsträd (japansk ?) kan se att grenarna i förgreningen - där de förgrenar sig i nya mindre grenar - blir uppfläkta, se nästan ut som en explosion?

Tacksam för svar.
 
Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med ditt träd men jag får hylla rubriken; en riktig höjdare ! ;)
 
Jag var också tvungen å kolla :o :o :o!

MVH plexi ;)
 
Hahaha, helt underbar rubrik!
 
Man får akta sig så att det inte savar samtidigt som explosionen kommer :-X
 
När våren kommer så kanske det fixar sig... ;D
 
Rubriken tar årets pris på byggahus.se ;D ;D ;D
 
Kan bara hålla med ovanstående, underbar rubrik.
Man e ju bara tvungen o kolla. ;D :-[
 
Hej! Som arborist borde jag veta... men är faktiskt inte helt säker. Tror att det kan vara en frostsprängning. Kan ske vid kraftig temperaturförändring. Om det är någorlunda varmt ute och cellerna är saftspända och om temp. sjunker kraftigt så sprängs cellerna. Skulle gissa på det.
Vänligen,
Andreas
 
arborist skrev:
cellerna är saftspända

Är det då det exploderar i grenen.... 8) ;D
 
Saftigt värre alltså ::) ;D
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.