630 läst ·
10 svar
630 läst
10 svar
Explosion i grenen
Vet någon vad det är när man på ett körsbärsträd (japansk ?) kan se att grenarna i förgreningen - där de förgrenar sig i nya mindre grenar - blir uppfläkta, se nästan ut som en explosion?
Tacksam för svar.
Tacksam för svar.
Jag var också tvungen å kolla
!
MVH plexi
MVH plexi
Hej! Som arborist borde jag veta... men är faktiskt inte helt säker. Tror att det kan vara en frostsprängning. Kan ske vid kraftig temperaturförändring. Om det är någorlunda varmt ute och cellerna är saftspända och om temp. sjunker kraftigt så sprängs cellerna. Skulle gissa på det.
Vänligen,
Andreas
Vänligen,
Andreas
Medlem
· Västra Götaland
· 780 inlägg
Klicka här för att svara