Har ett expansionskärl på vinden. Det går ner rör som är i vägen på toaletten vi ska renovera. Det låter tomt,så det är väl bara att kasta ut?
Har jordvärme sen 2007 så det lär väl inte fylla nån funktion nu mer?
Har jordvärme sen 2007 så det lär väl inte fylla nån funktion nu mer?
Har du ett exspansionskärl i källaren, så är nog detta bortkopplat, se efter om det går 1 eller 2 rör från något rör upp till vlnden och det ena slutar vid en golvbrunn,troligtvis är det rör som är kapade och då är detta borta ur funktionen.
Det är OK med att kapa bort röret och ta även bort plåtburkarna med. Du har ett kärl på väggen där med ca 1,5 bars tryck i och det är det normala- Skulle det på vinden vara med, så skulle det nog bli blött i källaren, då det gamla är ett s.k öppet system. Lycka till.
Klicka här för att svara




