Hej
Jag håller på och renoverar min första lägenhet med YouTube som hjälp. Jag har dock stött på lite problem som jag är osäker hur jag ska lösa.
Problem 1:
Väggen i sovrummet mot utsidan verkar vara någon sorts gipsplatta. Det är väldigt svårt att få bort tapeten utan att skada det underliggande materialet. Är det säkert att fortsätta här? Kan jag få bort resten av tapeten och bara spackla över? Vad är bäst att göra?
Problem 2:
Inte så mycket ett problem egentligen, men ville bekräfta att jag är på rätt spår. Det är bara att spackla och måla här, eller hur?
Problem 3:
Den här fyrkanten är faktiskt ett proppskåp som blev kvar i sovrummet efter att tidigare ägare rev väggen till klädkammaren. Jag skulle vilja täppa till de där hålen på något snyggt sätt. Har ni några förslag?
Tack för hjälpen!
Jag håller på och renoverar min första lägenhet med YouTube som hjälp. Jag har dock stött på lite problem som jag är osäker hur jag ska lösa.
Problem 1:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Väggen i sovrummet mot utsidan verkar vara någon sorts gipsplatta. Det är väldigt svårt att få bort tapeten utan att skada det underliggande materialet. Är det säkert att fortsätta här? Kan jag få bort resten av tapeten och bara spackla över? Vad är bäst att göra?
Problem 2:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Inte så mycket ett problem egentligen, men ville bekräfta att jag är på rätt spår. Det är bara att spackla och måla här, eller hur?
Problem 3:
Logga in
Skapa konto
Den här fyrkanten är faktiskt ett proppskåp som blev kvar i sovrummet efter att tidigare ägare rev väggen till klädkammaren. Jag skulle vilja täppa till de där hålen på något snyggt sätt. Har ni några förslag?
Tack för hjälpen!
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 622 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 622 inlägg
Spackla och måla. Ett lite dyrare alternativ, köp renoveringsarbete, kolla upp priserna på renoveringstapeten för det kan skilja mycket i pris. Du sparar en massa jobb med renoveringstapet. Har hålet ingen funktion så sätt dit någon träbit, gips och skruva fast eller limma fast, beror på hur det ut, dvs. om det finns något att skruva i. Det finns säkert någon på forumen som kan ge bra tips ang. hålet i väggen.A Alex Wiess skrev:Hej
Problem 1:
[bild][bild]
Problem 2:
[bild][bild]
Problem 3:
[bild]
Tack för hjälpen!
Klicka här för att svara