Bo.Siltberg skrev:
Mössen släppte jag ut i komposten 50 meter bort, så somliga blev nog fångade flera gånger även om de fick lite mat där :rolleyes:.
Men du märker väl om samma mus kommer tillbaka? Känner du inte igen dom? I denna tråd behärskas i varje fall denna grundläggande musidentifieringskunskap. :p:D;)
 
Ja, 50 meter räcker inte p lnåga vägar, det är säkerligen samma 6 möss som fångades gång på gång...
 
Troligen ja... Vi hade förresten 3 fällor den hösten, 15-20 möss varje morgon. Till slut avtog de i alla fall och vi har inte haft en sådan musinvasion sedan dess.

Att mörda de små stackarna med ström vore synnerligen brutalt och dessutom omdömeslös användning av elektricitet - det skulle möjligen vara kompostkvarnen då :rolleyes:. Nä, ibland för att vara snäll fick katterna nån mus. Vill ni se en mus köra race så snön sprutar så släpp fyra katter efter dem. Inte sällan vann musen racet, tillbaka till stallet...
 
  • Gilla
LGG-01
  • Laddar…
Men du märker väl om samma mus kommer tillbaka? Känner du inte igen dom? I denna tråd behärskas i varje fall denna grundläggande musidentifieringskunskap.
Tja, det är rätt stor skillnad på individer, om man är van vid att se sådant. Teckning, kroppsform, ärr, huvudform, färgnyanser, storlek, öron osv.

Är du inte van, ta foto. Då kan du lätt jämföra senare.
 
Bo.Siltberg skrev:
Det var i stallet för några år sedan.
Mössen släppte jag ut i komposten 50 meter bort, så somliga blev nog fångade flera gånger även om de fick lite mat där :rolleyes:.
Solrosfrö är ett utmärkt bete.
Fällorna håller dock inte så längre, speciellt inte när 7 kg katt försöker bryta sig in.
Sju kilo? Stadig kissemisse!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.