10 701 läst ·
17 svar
11k läst
17 svar
Ett element blir inte varmt (enrörssystem)
Var bara något som jag vet kan användas , utan att stöka till det bra runt där , det blir som du säger lite svårt med plats , men hur är det , finns det något som kan sättas i röret som strypning mellan in och ut elementet , då är frågan vilket hål ska det vara i en sån , i min värld inget som jag vet någonting omKrilleman skrev:
Bästa svaret
Kanske dags att kalla in en riktig rörkrökare. Om det inte finns färdiga delar att sätta in, men det finns det förmodligen om man vet var man ska leta så borde man kunna bygga en med hjälp av standarddetaljer. Men man kan behöva korta de inkommande rören en aning för att få plats.S skutten11 skrev:Var bara något som jag vet kan användas , utan att stöka till det bra runt där , det blir som du säger lite svårt med plats , men hur är det , finns det något som kan sättas i röret som strypning mellan in och ut elementet , då är frågan vilket hål ska det vara i en sån , i min värld inget som jag vet någonting om

Spanade lite till och såg att det du letar efter heter "radiatorkoppel". Den lilla delen du vill ha kallas "underdel" (till radiatorkoppel).
Finns nog i olika versioner om det är svårt att få plats med avstängningsventilen, men det är annars en behändig liten detalj.

Redigerat:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden