Har en äldre 18V makita skruvautomat, tror den heter BRF550. Den har väl funkar behjälpligt om man skruvar rakt framifrån i homogena material, dock är det ju vanligt med lite meck med att ta bort skruvar som fastnar till och från i nosen.

Finns ju en utbytesnos från Essve för dryga 1100kr och jag undrar om någon har en erfarenhet av den och om det är värt uppgraderingen? Alternativet om jag ändå vill få det bättre är ju att köpa en ny skruvautomat från makita för dryga 2000kr och hoppas att nosen funkar bättre eller gå på en festool men då får jag ytterligare en batteriserie (försöker nu hålla mig till Makita 18v samt Dewalt 18v) plus att det blir en rejält större merkostnad.

Någon som testat utbytesnosen och tror att det kan bara en lämplig kostnadseffektiv lösning?

Köpte in ett par matardelar från Essve för ett par år sen för att testa då gubbarna på jobbet inte gillade de trasslande matardelarna från Makita. Nu ligger Essve-delarna på skrothögen så så värst bra verkar dom inte ha varit. De nyare matardelarna fån Makita har jag inte testat. Kör Milwaukee automatare nu och det verkar fungera bra.

Ok det låter oroväckande. Köpte en essve men den ligger fortfarande nedpackad. Detta efter att jag läste på ett annat forum att någon person föredrog Essve-varianten framför även den uppdaterade makita-nosen.

Har du testat essve nosen något? Har en Makita skruvautomat som jag verkligen inte kommer överens med.. skruvar som hamnar snett och fastnar i nosen osv

V Viken11 skrev:
Har du testat essve nosen något? Har en Makita skruvautomat som jag verkligen inte kommer överens med.. skruvar som hamnar snett och fastnar i nosen osv
Ta bort "saloondörren" och byt bits när slirrat några gånger enda some hjälper :D "för mig iaf "

V Viken11 skrev:
Nix fortfarande har jag inte packat upp den, men då kan jag drömma att den fungerar perfekt i alla fall ;)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.