277 107 läst ·
913 svar
277k läst
913 svar
Essbox system från essve
Ryktet har ju gått om Bauhaus där, men att det är för ont om plats nu. Men hoppet är väl det sista som överger..fredda skrev:
??? Känner nog att jag kan utnyttja några till, men de är ju inte gratis. Ska dock säga att ja inte fyllt alla än. De som är fulla är:vectrex skrev:
Blanka spik och dryckers
Galvade spik
Träskruv
Gipsskruv och montageskruv
Galvade skruv (2st)
Kabelklammer
Blandad el (toppklämmor, wago222 mm.)
Lim och fog-patroner
Spännband.
Kan nog fylla två boxar till med ovanstående som inte fått plats. Dock har jag lite problem att få tag på tomlådor. Har bara hittat Laitis som säljer och de har slut på vissa modeller.
12!?!!Matte_Nörden skrev:Har nu totalt 12 st essboxar, det jag önskar nu är att Essve tar konceptet ett steg längre och bygger ut sin förvaringslösning. Jag tänker då främst att det skulle finnas boxar med dubbel höjd, för att göra den mer lämplig till maskinförvaring. De kunde också utveckla fler insatslådor eller andra insatser. Saknar exempelvis en 404 låda att ha slippapper i.
Det är ju en blandning av sjukt, vansinnigt och underbart
Kan inte annat än gillas haha
Köpte själv 4 när Beijer strulade o Bauhaus hade prisgaranti. Har inte använt dom förrän jag fixa i trappen för någon månad sen och köpte lite olika skruv. I helgen lite småfix o då hämta man lådan med "inneskruv". Underbart att ha allt samlat och överskådligt och lätt att ta med sig från källaren. Nu ska här köpas skruv så man har.
Genial ide av Esseve att lådan säljs billigt. Nu lär jag inte köpa en enda Heco skruv på Jula eller ÖB igen!
Lär bli Essboxar tills man fyllt lådorna.
Så nu har man bara 3 tomma och snart säsong att fixa en "uteskruv" låda...
Billigt vet jag inte när deras rekpris ligger på 600:-. Jag har mest Gunnebo i mina, endast en Box fylld med Essve.
Jag tycker en del här börjar låta som min fru... Vet inte vad jag tycker om det...
Jag trodde faktiskt inte jag hade så många jämfört med er andra här på BH. Det roliga tycker jag mest är att jag inte tillhör deras målgrupp. Är så långt från hantverkare som man kan komma i mitt yrke. Men det kanske bara är ett tecken på att de lyckats med sin produkt?
Jag föreslog till min fru att hon skulle ha en Box som pyssellåda till barnen, men hon tyckte den var för dyr... (Nej, hon vet inte hur många jag har. Hon är väldigt sällan ute i verkstan).
Jag tycker en del här börjar låta som min fru... Vet inte vad jag tycker om det...
Jag trodde faktiskt inte jag hade så många jämfört med er andra här på BH. Det roliga tycker jag mest är att jag inte tillhör deras målgrupp. Är så långt från hantverkare som man kan komma i mitt yrke. Men det kanske bara är ett tecken på att de lyckats med sin produkt?
Jag föreslog till min fru att hon skulle ha en Box som pyssellåda till barnen, men hon tyckte den var för dyr... (Nej, hon vet inte hur många jag har. Hon är väldigt sällan ute i verkstan).
Billigt när lådan säljs för 200 spänn. Misstänker att Esseve har något finger med i spelet när det kommer till alla kampanjer. Tror inte att Bauhaus eller Beijer gärna drar igång en kampanj där dom vet att dom förlorar en massa pengar per låda. 600 är tokdyrt för en tom plastlåda och det skulle jag aldrig betala. Tror inte dom säljer så många för det priset heller.
Är inte heller målgruppen som ingenjör och kontorsråtta...så är inte ens nära att vara hantverkare. Hade en massa idéer om vad man ska göra med lådorna men har inte kommit till skott. Får väl ha en som jobbväska, borde gå ner en matlåda och lite papper
Är inte heller målgruppen som ingenjör och kontorsråtta...så är inte ens nära att vara hantverkare. Hade en massa idéer om vad man ska göra med lådorna men har inte kommit till skott. Får väl ha en som jobbväska, borde gå ner en matlåda och lite papper
Ja Essves skruvlådor är faktiskt godkända att förvara mat i så det är väl bara att köra 😉LoJo skrev:Billigt när lådan säljs för 200 spänn. Misstänker att Esseve har något finger med i spelet när det kommer till alla kampanjer. Tror inte att Bauhaus eller Beijer gärna drar igång en kampanj där dom vet att dom förlorar en massa pengar per låda. 600 är tokdyrt för en tom plastlåda och det skulle jag aldrig betala. Tror inte dom säljer så många för det priset heller.
Är inte heller målgruppen som ingenjör och kontorsråtta...så är inte ens nära att vara hantverkare. Hade en massa idéer om vad man ska göra med lådorna men har inte kommit till skott. Får väl ha en som jobbväska, borde gå ner en matlåda och lite papper![]()
600kr är inte dyrt om man ser till vilken kvalitet det är i materialet. Har tappat en av mina väskor(full med skruv) från 1,5 m, ner i betonggolvet; den höll, gick inte upp och all skruv låg på plats.LoJo skrev:Billigt när lådan säljs för 200 spänn. Misstänker att Esseve har något finger med i spelet när det kommer till alla kampanjer. Tror inte att Bauhaus eller Beijer gärna drar igång en kampanj där dom vet att dom förlorar en massa pengar per låda. 600 är tokdyrt för en tom plastlåda och det skulle jag aldrig betala. Tror inte dom säljer så många för det priset heller.
Är inte heller målgruppen som ingenjör och kontorsråtta...så är inte ens nära att vara hantverkare. Hade en massa idéer om vad man ska göra med lådorna men har inte kommit till skott. Får väl ha en som jobbväska, borde gå ner en matlåda och lite papper![]()
Det väcker ju en del idéer. En 304 kan u vara lämplig som matlåda, med 102 och 202 som komplement med saker man inte vill blanda. Man kan ju även introducera systemet i skafferiet där hemma, en 206 borde passa att ha spagetti i...iSnobben skrev:
Man skulle kunna ha en som grillväska med tänger, kryddor och dylikt.
De är ju vattentäta så det borde fungera att lägga ett lager iskross, ett lager öl (i burk) eller valfri annan dryck för att sen fylla upp med iskross. En tålig, lättburen, och dessutom låsbar kylväska!
Helt plötsligt känns det som jag skulle skaffat betydligt fler väskor...
Medlem
· Halland
· 4 006 inlägg
Jag tycker det skulle vara perfekt att kunna göra en låda till olika typer av jobb. Har själv varit inne på att göra en L-BOXX med just spruta och lite olika tuber.verktygsgurun skrev: