276 583 läst ·
913 svar
277k läst
913 svar
Essbox system från essve
Är det någon som har koll på den fysiska storleken på de olika askarna? Jag hade tänkt göra en inom- och en utomhusväska allt från typ 20-120mm skruv. Har ett ganska bra grundsortiment hemma så tänkte köpa några tomlådor så man kommer igång. Jag gissar att de mesta går i 202, 203 och 204 låda. Lite nyfiken på 206, den ser stor ut, kanske räcker med en/box?
Du kan räkna med strax över 40mm per modul i innermått, blir förmodligen nära nog. Kollade på en 206'a, den är 80x260mm invändigt upptill, dvs ngt mindre i botten.MUSS skrev:Är det någon som har koll på den fysiska storleken på de olika askarna? Jag hade tänkt göra en inom- och en utomhusväska allt från typ 20-120mm skruv. Har ett ganska bra grundsortiment hemma så tänkte köpa några tomlådor så man kommer igång. Jag gissar att de mesta går i 202, 203 och 204 låda. Lite nyfiken på 206, den ser stor ut, kanske räcker med en/box?
EDIT: korrigerade måttet.
Redigerat:
Vad menar du med 40mm? Är det bredden på lådans smalaste ställe? Jag har några lådor redan så bredden vet jag på ett ungefär, är mera längden jag är ute efter.TeroM skrev:
40mm per modul (eller 43 ...), 202 = (2*43) * (2*43) = 86*86 mm, 206 = (2*43) * (6*43) = 83 * 258 mm.MUSS skrev:
Lådorna är ju byggda enligt ett modulsystem på 43*43 mm i öppningen, sen är det bara att multiplicera med modellen, 201, 202, 203, 206, 304 etc.
Bara vänta på att Beijer klantar till nästa kampanj igen då :screwy:TeroM skrev:
Frågan om det blir 200 kr utan skruv eller om priset är lite högre på ess-con tomlådan. För om det är krav på att köpa ett visst antal essbox som i sin tur har krav på ett visst antal skruvlådor ja då finns det många möjligheter till strul...
Sen kan jag tycka namnet var vansinnigt dåligt... ess-con påminner lite mycket om ex-con.
Medlem
· Västra Götaland
· 2 inlägg
Jag är nu officiellt insåld på Essboxen som förvaring av istortsett allt.
Skruv, Beslag och självklart inreda ett gäng för maskiner, Jag har köpt alla mina maskiner nakna och har sökt någon typ av enhetlig och stapelbar förvaring (som inte är i systainer prisklass) och tror jag hittat vad jag söker ( att man får pyssla lite är ju nästan ett + ;-) det jag skulle vilja ha hjälp med är hur stort det invändiga höjdmåttet är? Jag läste att utvändigt höjdmått är 110mm men vad blir det - utv klackar och materialtjocklek? Är mest fundersam på BJR181 sågen som är 91 tjock och BHR241 som är 84 tjock,
Jag bor 14 mil från närmaste Bouhouse så jag tänkte köpa 6-7 stycken på en gång om det funkar.
Skruv, Beslag och självklart inreda ett gäng för maskiner, Jag har köpt alla mina maskiner nakna och har sökt någon typ av enhetlig och stapelbar förvaring (som inte är i systainer prisklass) och tror jag hittat vad jag söker ( att man får pyssla lite är ju nästan ett + ;-) det jag skulle vilja ha hjälp med är hur stort det invändiga höjdmåttet är? Jag läste att utvändigt höjdmått är 110mm men vad blir det - utv klackar och materialtjocklek? Är mest fundersam på BJR181 sågen som är 91 tjock och BHR241 som är 84 tjock,
Jag bor 14 mil från närmaste Bouhouse så jag tänkte köpa 6-7 stycken på en gång om det funkar.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 260 inlägg
Tag en ask med locket på och mät minsta måttet mellan klackarna. Eller så mäter du hela höjden och drar av höjden på topparna på locket och djupet på groparna i botten. Det borde vara vad du kan trycka i lådorna.
Det jag kan se som en nackdel med Essbox för maskiner är att du kommer att behöva en uddabox för ex cirkel, ev laser, slip osv. Det är de maskiner jag behövt ta till systainer 2 eller 3 till.
Det jag kan se som en nackdel med Essbox för maskiner är att du kommer att behöva en uddabox för ex cirkel, ev laser, slip osv. Det är de maskiner jag behövt ta till systainer 2 eller 3 till.
~75mm från locket i botten till överkant skruvask.Fikonzacarias skrev:Jag är nu officiellt insåld på Essboxen som förvaring av istortsett allt.
Medlem
· Västra Götaland
· 2 inlägg
Tack båda för snabbt svar 
Fick äntligen tummen ur och inredde min första väska igår! Det blev en el-hempularväska! Ett gammalt liggunderlag jag hade liggande, limmat med kontaktlim i 3 lager. Ska byta den ena boxen mot 2 mindre och ha wagos mm. i.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder