Hej! Såhär
?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ska vara ärlig, aldrig sett den här typen. Men jag gissar att ”ploppen” längst ut normalt åker ut när du stänger och att du för att öppna måste trycka in den. I och med att den slutat med det så kanske en fjäder gått sönder eller fastnat, det sitter en liten skruv på sidan, kan du kanske justera med den eller avlägsna ”ploppen”?
Dessa spanjoletter ser man inte så ofta längre, tyvärr minns jag inte benämningen av spanjoletten.
Du lossar den lilla stoppskruven och tar ut allt, även fjädern i botten.
Ofta räcker det att göra rent för att det ska börja fungera igen men lite litiumfett/vaselin kan användas.
Du lossar den lilla stoppskruven och tar ut allt, även fjädern i botten.
Ofta räcker det att göra rent för att det ska börja fungera igen men lite litiumfett/vaselin kan användas.
Så långt har vi kommit men TS kan inte se någon fjäder?1 123abc skrev:
STOPP . Matolja kommer att klibba fast när den torkar , har du symaskin ta den oljan. Ursäkta men en del som hat matberedare och tycker dom kärvar , oljar med matolja KATASTROF , den torkar och blir som lim och alla rörliga delar fastar. Det enda som löser matfett är hett vatten eller ånga. I övrigt går det med parafinolja , luktar inte ,smakar inte.





