Hej,

Har en gammal skruvdragare (Dewalt 12V), där batterierna har lagt av.
Någon som vet var man får tag på överkomliga ersättningsbatterier?

Jag har t.o.m. sett något på youtube med en amerikansk firma som byter cellerna.

Någon som har erfarenhet av piratbatterier?

Ebay

Clas Ohlsson.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

OHMSWEETOHM skrev:
Clas Ohlsson.
Säljer CO ersättningsackar till Dewalt? Någon som har en länk?

Eller skulle jag byta enskilda celler? CO vill ju ha 159kr/st för cellerna. Det är dubbla priset jämfört med att köpa färdiga ackumulatorer.

Enskilda celler från någon nätbutik, troligen inte i Sverige, gissar england eller tyskland.

Jag har köpt pirat-ackar, men upplever oftast dessa som riktigt skräp.

Nja, jag börjar tro att Nimajneb har rätt, maskinenen är inte värd nya batterier

magnu skrev:
Nja, jag börjar tro att Nimajneb har rätt, maskinenen är inte värd nya batterier
Men, han menar väl att billiga ersättningsbatterier finns att köpa på eBay....

Ersättningsbatteri i .se till likande modeller ligger kring 750:- st, så istället för två batteri kan man köpa en ny LiJo maskin, tex Hitachin som det skriv en del om på forumet.

Fast på ebay så får man 2 batterier för ca 7-800kr.

För oss i Värmland finns Batterilagret i Karlstad.
Dom har DeWalt 12V accar för 500:- ink moms.
Köpte två till min maskin när dom medföljande va slut. Tilläggas ska väl också att dessa man köper på Batterilagret är originalbatterier, gäller dom flesta märken där.

Nu har detta ämne dryftats i
http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/180685-batterier-till-c12.html

Fast från en annorlunda vinkel.

Det jag har lärt mig är att till gamla hederliga NiCd och NiMH ackar, finns det firmor som säljer nya celler, som är svetsade och klara. Det enda jag behöver göra är i princip att skruva isär och byta cellerna.
Ett 12V-paket kostar ca 25€, men frakten går på 15€.
Men 250kr, det är det nästan värt att lägga på den gamla B&D också.
Jag tror att jag ska prova lycan hos http://www.akkuactiv.de/

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.